Som jag skrev tidigare så visste jag vid det tillfället inte om att man kunde se fakturorna på hemsidan. Sen har jag liksom aldrig sagt att man inte ska ha kolla på sina köp själv bara att det faktiskt händer att fakturor inte skickas.
Men du har ju alltid ett eget ansvar i att tillse att de köp du gör betalas. Klarna å sin sida har intresse och hela sin affärsverksamhet byggd på av att få sina pengar - jag kan inte se att det skulle vara de som felat. Vare sig du får en faktura eller inte så har ju du betalningsansvar och skyldighet att betala.
 
Klarna kan ju omöjligen ha hittat dina bankuppgifter utan att du uppgivit ngt? Låter jättekonstigt.

Men om jag säger att jag aldrig har lämnat mina bankuppgifter på klarnas sida så har jag ju inte det.

Däremot har jag använt betala direkt så jag förmodar att de är därifrån klarna sparat uppgifterna och lagrat de på mitt personnummer.
 
Men du har ju alltid ett eget ansvar i att tillse att de köp du gör betalas. Klarna å sin sida har intresse och hela sin affärsverksamhet byggd på av att få sina pengar - jag kan inte se att det skulle vara de som felat. Vare sig du får en faktura eller inte så har ju du betalningsansvar och skyldighet att betala.

Såklart är har man ett betalningsansvar, något annat har jag aldrig sagt. Samtidigt har man som företag en skyldighet att följa det som avtalats, har man skrivit ett en faktura ska skickas tycker jag faktiskt företaget har ett ansvar för att fakturan skickas.
 
Såklart är har man ett betalningsansvar, något annat har jag aldrig sagt. Samtidigt har man som företag en skyldighet att följa det som avtalats, har man skrivit ett en faktura ska skickas tycker jag faktiskt företaget har ett ansvar för att fakturan skickas.
Du som köpare är given en kredittid, och fakturan är egentligen sorterad som i andrahand och dessutom skickas fakturan i direkt samband med köpet. Du SKA betala inom 30 dagar (i vissa fall 14 dagar) OAVSETT du fått faktura eller inte.
 
Men om jag säger att jag aldrig har lämnat mina bankuppgifter på klarnas sida så har jag ju inte det.

Däremot har jag använt betala direkt så jag förmodar att de är därifrån klarna sparat uppgifterna och lagrat de på mitt personnummer.
Hur menar du med betala direkt?
Med kortet eller betala direkt via klarna?
 
Du som köpare är given en kredittid, och fakturan är egentligen sorterad som i andrahand och dessutom skickas fakturan i direkt samband med köpet. Du SKA betala inom 30 dagar (i vissa fall 14 dagar) OAVSETT du fått faktura eller inte.

Ska man få fakturan direkt vid köp när man handlar med Klarna? För jag får den ibland vid köp och ibland när varan skickas och nån gång har den kommit ett tag efter varan skickats. Hur ska man veta till vilket konton som fakturen ska betalas om fakturan är sekundär?
 
Ska man få fakturan direkt vid köp när man handlar med Klarna? För jag får den ibland vid köp och ibland när varan skickas och nån gång har den kommit ett tag efter varan skickats. Hur ska man veta till vilket konton som fakturen ska betalas om fakturan är sekundär?
För att det är 2019 och att Klarna är ett nätbaserat företag som du kan och SKA logga in på för att se alla dina uppgifer efter köp du gjort ONLINE?
 
Ska man få fakturan direkt vid köp när man handlar med Klarna? För jag får den ibland vid köp och ibland när varan skickas och nån gång har den kommit ett tag efter varan skickats. Hur ska man veta till vilket konton som fakturen ska betalas om fakturan är sekundär?
Om du märker att du inte fått fakturan och inte vet hur du ska betala måste du höra av dig till klarnas kundtjänst och meddela detta så kan du få betalningsuppgifter direkt på telefon.
 
Men om jag säger att jag aldrig har lämnat mina bankuppgifter på klarnas sida så har jag ju inte det.

Däremot har jag använt betala direkt så jag förmodar att de är därifrån klarna sparat uppgifterna och lagrat de på mitt personnummer.
Jag minns inte heller att ha angett kontonr men det finns på min sida, ser jag. Och jag har angett det när jag använt Klarna Direkt, tydligen.
24A42155-9356-468E-B3D1-C84E3644C119.png
 
@Lovisaleonora Du skrev att du har kortet. Är det bra? De lockar med att de inte tar valutaväxlingspåslag vid uttag utomlands och kortet verkar inte heller ha någon avgift (läste hastigt häromdagen). Var är haken?
 
@Lovisaleonora Du skrev att du har kortet. Är det bra? De lockar med att de inte tar valutaväxlingspåslag vid uttag utomlands och kortet verkar inte heller ha någon avgift (läste hastigt häromdagen). Var är haken?

Jag funderar också på det. Har Santander kreditkort som utomlandskort pga inget växlingspåslag men det kostar mig årsavgift nu (var gratis första året, därav att jag valde det).
Tycker det verkar bra, förutom ett minus och det att det kostar extra om man vill ha månadsfsktura och inte att transaktionerna ska dras direkt. Kommer nog bli att jag testar det i alla fall! Jag har heller inga behov av kontantuttag men vet att vissa väljer bort kortet pga det.
 
Jag funderar också på det. Har Santander kreditkort som utomlandskort pga inget växlingspåslag men det kostar mig årsavgift nu (var gratis första året, därav att jag valde det).
Tycker det verkar bra, förutom ett minus och det att det kostar extra om man vill ha månadsfsktura och inte att transaktionerna ska dras direkt. Kommer nog bli att jag testar det i alla fall! Jag har heller inga behov av kontantuttag men vet att vissa väljer bort kortet pga det.

Attans, jag vill dra mig till minnes att det var enda kortet som gick att knyta till Apple Pay. Och därför jag har det. Kan det vara så? 🧐
 
Men om jag säger att jag aldrig har lämnat mina bankuppgifter på klarnas sida så har jag ju inte det.

Däremot har jag använt betala direkt så jag förmodar att de är därifrån klarna sparat uppgifterna och lagrat de på mitt personnummer.

I Betala Direkt får du ange dina uppgifter när du ansluter ditt bankkonto. Du måste ansluta kontot innan du betalar direkt. Därför har du kunnat göra detta automatiskt vid nästa köp.
 
Jag funderar också på det. Har Santander kreditkort som utomlandskort pga inget växlingspåslag men det kostar mig årsavgift nu (var gratis första året, därav att jag valde det).
Tycker det verkar bra, förutom ett minus och det att det kostar extra om man vill ha månadsfsktura och inte att transaktionerna ska dras direkt. Kommer nog bli att jag testar det i alla fall! Jag har heller inga behov av kontantuttag men vet att vissa väljer bort kortet pga det.
Varför väljer de bort det? Det är just det jag tänkte ha det till.
 
Varför väljer de bort det? Det är just det jag tänkte ha det till.

Klarna skriver så här om månadsfakturan "Väljer du att samla dina köp på en månadsfaktura tillkommer en månadsavgift på 29 kronor som är knuten till månadsfakturan, inte till kortet."

och tydligen

"Kortet får inte användas för vissa typer av tjänster och/eller hos Företag som erbjuder vissa typer av tjänster såsom till exempel (i) kontantuttag, (ii) Transaktioner som involverar föremål som direkt kan omvandlas till kontanter .."
 
Klarna skriver så här om månadsfakturan "Väljer du att samla dina köp på en månadsfaktura tillkommer en månadsavgift på 29 kronor som är knuten till månadsfakturan, inte till kortet."

och tydligen

"Kortet får inte användas för vissa typer av tjänster och/eller hos Företag som erbjuder vissa typer av tjänster såsom till exempel (i) kontantuttag, (ii) Transaktioner som involverar föremål som direkt kan omvandlas till kontanter .."
Får det inte användas för kontantuttag alls? Så smooth var det. :meh:

Men tack för servicen, jag får läsa villkoren ordentligt! :up:
 
Får det inte användas för kontantuttag alls? Så smooth var det. :meh:

Men tack för servicen, jag får läsa villkoren ordentligt! :up:

Men hur ska dom kolla det? Jag tar ut cash i min lantmannabutik och då ser det ju ut som om jag har handlat där. Nu har jag inte Klarna kortet utan ett vanligt bankkort (som jag glömt koden till).
 

Liknande trådar

Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
509
Juridik & Ekonomi Long story short: Beställde en produkt på kvällen söndagen den 28/4, från ett svenskt företag, baserat i Sverige. Produkten var...
2
Svar
35
· Visningar
3 652
Senast: Tonto
·
Äldre Jag funderar på hur ofta de behövs ta och om de har någon form av hur lång tid det går mellan innan ny tas. Jag vet inte om det är okej...
2
Svar
27
· Visningar
2 066
Senast: MiniLi
·
Äldre Okej. Jag beställde tre plagg från en butik vi kan kalla Chong av skandinavien (en underklädesbutik)... Jag valde faktura som betalsätt...
Svar
3
· Visningar
1 265
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp