Status
Stängd för vidare inlägg.
För kvinnor en lätt sko som passar till kläderna. Låg eller liten nätt klack eller sandaletter. Stilettklackar förstör golv och vissa mattor. För män en snygg sko som passar till klädseln. Men det ska ju vara bekvämt också 😊😊

Min farmor sa alltid att hennes finskor var ”sittskor”, de var så obekväma att hon bara kunde ha dem när hon satt ner mycket.
 
För kvinnor en lätt sko som passar till kläderna. Låg eller liten nätt klack eller sandaletter. Stilettklackar förstör golv och vissa mattor. För män en snygg sko som passar till klädseln. Men det ska ju vara bekvämt också 😊😊

Och så är vi varvet runt - att det återigen handlar om att grejen mellan benen inte bara definierar vem du är, utan vad du ska ha på dig (och om du råkar identifieras som kvinna ska det gärna vara skodon som skadar din kropp!)
 
Och detta skulle bara vara genomförbart om man tillhör överklassen?
Vilka märkliga slutsatser du drar. Jag lever precis det liv jag önskar. Jag har aldrig påstått något annat.
Nej inte alls.
Om du lever ditt liv som du önskar så är ju allt bra då, eller?
Men jag trodde att du var intresserad av vad som ger den samhällsstruktur där det finns en överklass.
Jag erbjöd mig att förklara vilket tankesätt som ger överklass.
Men tydligen så ville du inte veta egentligen.
Så vad du vill blir för mig en gåta?
Man kan inte utjämna strukturerna utan att begripa sig på dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Har tänkt på detta rätt mycket på senaste tid, av anledningar som jag kommer att nämna nedan. Vet inte egentligen varför jag skriver...
2
Svar
33
· Visningar
5 061
Senast: warg
·
Skola & Jobb Jag läser då och då på Buke att folk skriver saker kring samhällsklasser. Och jag är då ärligt nyfiken på vad det är som avgör vilken...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
16 173
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp