Klassiska datorspel för barn

Masqueradee

Trådstartare
Jag skulle behöva er hjälp med att komma på klassiska barnspel man spelade på datorn under låt oss säga andra halvan av 90-talet till första halvan av 2000-talet. Det spel som dyker upp hos mig först är Mulle Meck men jag skulle behöva tips på fler! Ska på en maskerad med temat "spel/cosplay/allmänt nörderi" och det skulle vara roligt att gå som en karaktär ur just någon gammal klassiker ;)
 
Backpacker
Hade ett spel som jag tyvärr inte minns namnet på, var en skiva med olika spel.
Bland annat Kalaha, där var det en hyena som satt och kommenterade allt man gjorde och på de andra spelen en fiskmås.
 
Mario, Zelda, settlers. Cosplay funkar väl på karaktärer från serier också, eller? Tänkte direkt på sailor moon jag iaf. :D
 
Mario, Zelda, settlers. Cosplay funkar väl på karaktärer från serier också, eller? Tänkte direkt på sailor moon jag iaf. :D
Absolut! Nu är det "Game"-sektionen hos oss (speldesigners, grafiker & programmerare) så jag tänkte hålla mig till just data-spel och då med barn-inriktning/klassiska 90-ish spel :)
 
Jazz Jackrabbit, Jill of the Jungle, Super Mario Bros. (förvisso mer tv-spel men), MS röj, Pinball 3D, Worms, Pettson och Findus, Kannan, The Sims... sen finns det några mindra barnvänliga också. :p
 
Jag skulle behöva er hjälp med att komma på klassiska barnspel man spelade på datorn under låt oss säga andra halvan av 90-talet till första halvan av 2000-talet. Det spel som dyker upp hos mig först är Mulle Meck men jag skulle behöva tips på fler! Ska på en maskerad med temat "spel/cosplay/allmänt nörderi" och det skulle vara roligt att gå som en karaktär ur just någon gammal klassiker ;)
Eva och Adam :)
 
Alltså var det bara jag som spelade Lion King tills fingrarna blödde? :D:love:

gfs_46755_2_15.jpg
 
Jag älskade Skelett och skärvor(orimligt ledsen att det inte går att få tag på längre) och Mulle Meck. Fast jag hade nog gått som Bella Spökh från The Sims :D
 
...och Sim City 2000 och RollerCoaster Tycoon! Fast jag vet inte riktigt hur en cosplay på någon av de kunnat se ut.
 
Vissa är kanske lite äldre än mitten av 90.
Flimbo's Quest :heart
Pokemon
Duck Tales
Sam and Max Hit the Road
Monkey Island
Tomb Raider
Lemmings
Worms
Prince of Persia
Sim City (inte för jag vet vad man skulle klä ut sig till men oerhört klassiskt spel)
Grim Fandango

Ev inte barnspel:
Resident Evil, (PS men ändå...)
Doom
Wolfenstein
Unreal
Starcraft
Half-Life (!!!)

AAAAH så många tv-spel jag vill ta med också men endast RE fick lov att smyga sig in.

Med vänlig hälsning NÖRDEN
 
Åh, nostalgi! Vi fick vår första dator runt -97, då var jag åtta år. Vi spelade:
- Hugo.
- Rummel och Rabalder.
- Häst och ponny. (Hade två versioner, första var Häst och ponny i stallet, men tror det var en med en ridskola också?)
- Mina bröder spelade Mulle Meck, jag fastnade aldrig riktigt för honom.
- Däremot försökte jag spela Arvet från Rosemond Hill. Jag vet inte om det var jag som aldrig fattade vad det gick ut på, eller vår dator som var för seg, för jag kom aldrig in i det.
- Vi hade ett spel med Mumin också, tror det är samma som @Wingates pratar om.
- Sen spelade min klasskompisar mycket Sims redan under slutet på 90-talet/början på 2000-talet. Mina föräldrar tyckte däremot att mina småsyskon var för små för det då, så jag fick aldrig något Sims-spel. Fick uppleva det som väldigt mycket äldre istället. :angel:
 
Åh, nostalgi! Vi fick vår första dator runt -97, då var jag åtta år. Vi spelade:
- Hugo.
- Rummel och Rabalder.
- Häst och ponny. (Hade två versioner, första var Häst och ponny i stallet, men tror det var en med en ridskola också?)
- Mina bröder spelade Mulle Meck, jag fastnade aldrig riktigt för honom.
- Däremot försökte jag spela Arvet från Rosemond Hill. Jag vet inte om det var jag som aldrig fattade vad det gick ut på, eller vår dator som var för seg, för jag kom aldrig in i det.
- Vi hade ett spel med Mumin också, tror det är samma som @Wingates pratar om.
- Sen spelade min klasskompisar mycket Sims redan under slutet på 90-talet/början på 2000-talet. Mina föräldrar tyckte däremot att mina småsyskon var för små för det då, så jag fick aldrig något Sims-spel. Fick uppleva det som väldigt mycket äldre istället. :angel:
Åh häst och ponny! Fanns två versioner ja, kanske tom fler
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 342
Senast: miumiu
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 036
Senast: Ajda
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 032
Senast: cirkus
·
IT & mobiler Jag rotade nyss fram vår gamlagamlagamla... dator (som vi köpte som ny någon gång under andra halvan av 90-talet) och hittade i den en...
2
Svar
21
· Visningar
2 731
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp