Klassiskt eller klassiskt eller modernt?

Sv: Klassiskt eller klassiskt eller modernt?

Jag förstår inte rollkur (fattar inte varför man behöver den om man redan är duktig?)

Jag håller med dig.

Jag vet inte tillräckligt mycket om rollkur för att uttala mig tvärsäkert om något - men i mina ögon ser i alla fall det man sett på diverse filmer ut som (grov) korrigeringsridning och det borde man rimligen inte behöva använda jämt och ständigt på så långt komna hästar.
 
Sv: Klassiskt eller klassiskt eller modernt?

:rofl:
Ah :idea: här kom förklaringen till ett annat av dressyrens stora mysterier!

Jag har alltid funderat på varför domaren alltid vill ha mer böjning i skolorna när jag tävlar :confused:
....men det är förstås böjning av tyska verb de är ute efter!
Och det förklarar också varför det kallas skolor :idea: för böjde tyska verb gjorde man massor när man gick i skolan!

an auf hinter in neben über unter vor zwischen kära vänner :D

aus ausser bei mit nach zeit von zu gegen hinten :devil:
 
Senast ändrad:
Sv: Klassiskt eller klassiskt eller modernt?

vad seriös min tråd har visat sig att bli :D
 
Sv: Klassiskt eller klassiskt eller modernt?

:rofl:
Ah :idea: här kom förklaringen till ett annat av dressyrens stora mysterier!

Jag har alltid funderat på varför domaren alltid vill ha mer böjning i skolorna när jag tävlar :confused:
....men det är förstås böjning av tyska verb de är ute efter!
Och det förklarar också varför det kallas skolor :idea: för böjde tyska verb gjorde man massor när man gick i skolan!

an auf hinter in neben über unter vor zwischen kära vänner :D

Vad ska då vi stackare ta oss till som fick böja franska verb i skolan? Det är ute med oss, ingen sväng här inte.:cry:
Vi får börja hoppa istället :D
 
Sv: Klassiskt eller klassiskt eller modernt?

Efter att ha tjatat seriös utbildningsskala i helgen så kändes denna tråd mycket uppfriskande :bump:
 
Sv: Klassiskt eller klassiskt eller modernt?

Vad ska då vi stackare ta oss till som fick böja franska verb i skolan? Det är ute med oss, ingen sväng här inte.:cry:
Vi får börja hoppa istället :D

Jamen eller hur.....:mad:

Nåja fio, back to business, jag vill se SVENSKA ryttare på film som går att dissekera så ut o gräv med dig nu...du som gillar att Sherlocka!:devil:
 
Sv: Klassiskt eller klassiskt eller modernt?

och prince fair

Ni rablar prepositioner!! O visar inte minsta böjning av tyska verb.
a038.gif


Tacka fan för att ni får dåliga poäng på era skolor!!
a066.gif
 
Sv: Klassiskt eller klassiskt eller modernt?

PF började :angel:

De ramsorna sitter ju som berg sedan grundskolan :D

Du kan få svenska och franska bindeord i samma stil:

och men eller samt ty utan för
mais ou et donc or ni car

Sorry, nu ska jag sluta tramsa och visa att jag trots allt har aspirationer på att rida nåt som iaf liknar dressyr :devil:
 
Sv: Klassiskt eller klassiskt eller modernt?

Vad ska då vi stackare ta oss till som fick böja franska verb i skolan? Det är ute med oss, ingen sväng här inte.:cry:
Vi får börja hoppa istället :D


Och jag då?! Jag böjde spanska verb på min skoltid... måste jag börja rida som Nuno nu??? :crazy:
 
Sv: Klassiskt eller klassiskt eller modernt?

KL

Jag har nu suttit och grunnat på en sak som inte har tagits upp angående trådens titel. Vad är det för skillnad på Klassiskt som börjar med en versal och klassiskt som börjar med en gemen bokstav? :confused: Modern dressyr har jag sett några enstaka exempel av som bl a Nova har lagt upp på sig och sin åsnetravarinna. Kan någon på buke reda ut begreppen? :)

Fast jag har har knäckt koden till:
9. Schwäng, schwang, schwung! Är förstås böjning på tyskt verb!
10. Samling - insamling av pengar för att ha råd att gå kursen? :confused: Tror jag iaf...

Tydligen har Nova har tagit sig förbi punkt 8 :mad: Jag försökte ändå dölja mina bristande kunskaper på ett snyggt sätt. :o

Med tanke på de efterföljande diskussionerna ter det sig än mer solklart varför poängsättningen skiljer sig mellan domarna. Det beror helt enkelt på vilka böjningar de hade i skolorna. :idea:

Äntligen börjar dressyrens mysterier, som tidigare varit höljda i dimmorna, klarna upp. Stort TACK till alla inblandade :bow:
 
Sv: Klassiskt eller klassiskt eller modernt?

*KL*

Tur för alla att jag INTE är domare, jag som gick från idé till produkt i skolan. Hur fan böjer man en träbit lixom:D

Om rollkür tror jag det är så här... Dom skulle rida kür, men råkade komma in på rollspel, och då var en av utmaningarna vem som kunde knövla ihop sin häst allra bäst. Och det är bara Anky som inte fattat att rollspel är totalt ute och att man nu ska spela wiifit, så nästa grej som kommer att komma är wiikür, vilket innebär att man tvingar varje häst att lära sig dansa, spela pingis, och golfa! :idea:
 
Sv: Klassiskt eller klassiskt eller modernt?

och prince fair

Ni rablar prepositioner!! O visar inte minsta böjning av tyska verb.
a038.gif


Tacka fan för att ni får dåliga poäng på era skolor!!
a066.gif

Schwäng schwang geschwungen:angel:


underbarnet:
Det är bara för att det förirrade hit sig massa uttråkade fälttävlansryttare som inte har något bättre för sig

Utråkade? Men det är väl så här dom är - alltid:confused: Hopplösa fall:angel:
 
Sv: Klassiskt eller klassiskt eller modernt?

Nej, vi har lite bättre uppförande så länge det är barmark ute... och sen blir vi värre på vintern när vi inte får rasta av oss i terrängen regelbundet :angel: :D
 
Sv: Klassiskt eller klassiskt eller modernt?

och prince fair

Ni rablar prepositioner!! O visar inte minsta böjning av tyska verb.
a038.gif


Tacka fan för att ni får dåliga poäng på era skolor!!
a066.gif

:eek: Ja jäklar, jag har visst gått och blivit senil :o

Kan man få byta böjning mot kasus i dressyrprogrammen måntro? :angel:
 
Sv: Klassiskt eller klassiskt eller modernt?

:eek: Ja jäklar, jag har visst gått och blivit senil :o

Kan man få byta böjning mot kasus i dressyrprogrammen måntro? :angel:

Det beror på om du vill använda det som böjning eller avledning...Är skolan dålig generellt så kanske du bör satsa på avledning..:angel:

Skulle eventuellt kunna vara en medhjälpare på läktaren som i samband att du rider skolan drar till sig domarens uppmärksamhet med diverse trix. Poängen blir automatiskt lägst 7 eftersom domaren inte har en aning om hur skolan faktiskt var!:banana:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp