Klimatstrejk

Hållbarhet är inte att slänga plast sålänge plastprodukter faktiskt inte är utnött. När produkten gjort sitt, kan man satsa på en ny (eller helst begagnad) produkt i hållbarare material.
Nu är du troligtvis mycket yngre än mig oc således har jag nog ett äldre och mer slitet produktunderlag i mitt kök än vad du har så ja, absolut det har du rätt i. Men jag har inte köpt en plastpryl till mitt hem under iallafall de senaste sex-sju åren så jag utgick väl antagligen från min egen horisont. Da.
 
Hållbarhet är inte att slänga plast sålänge plastprodukter faktiskt inte är utnött. När produkten gjort sitt, kan man satsa på en ny (eller helst begagnad) produkt i hållbarare material.
Jag är med i en helt hopplös miljöinriktad grupp på fb. Där är den rådande linjen saker i stil med att kasta allt "giftigt" ur det egna hemmet, och köpa nya "ogiftiga" saker att ersätta med. (Jag blir lite galen, men hänger samtidigt kvar av någon sorts lätt självdestruktiv anledning.)
 
Jag är med i en helt hopplös miljöinriktad grupp på fb. Där är den rådande linjen saker i stil med att kasta allt "giftigt" ur det egna hemmet, och köpa nya "ogiftiga" saker att ersätta med. (Jag blir lite galen, men hänger samtidigt kvar av någon sorts lätt självdestruktiv anledning.)

Åh gud, är också med i en liknande grupp där det blir lätt hysteriskt på samma sätt. Mycket pseudovetenskap och myter som florerar, påhittad plastallergi och jag vet inte allt.
 
Jag är med i en helt hopplös miljöinriktad grupp på fb. Där är den rådande linjen saker i stil med att kasta allt "giftigt" ur det egna hemmet, och köpa nya "ogiftiga" saker att ersätta med. (Jag blir lite galen, men hänger samtidigt kvar av någon sorts lätt självdestruktiv anledning.)

Jag är också med i en sån grupp. Fattar inte varför jag inte går ur, det är helt hysteriskt emellanåt. Det kanske är samma grupp?

Jag lyssnade på Prylarnas pris på SR. De sa välj egentligen inte så mycket nytt men det var ändå intressant. Rekommenderas!
 
Jaha? Det ändrar inte det faktum att inte alla yrken t ex omfattas av rätten att faktiskt strejka. Vad tror du skulle hända om sjukhusen stängde pga strejk?
Beror väl på vad dom kämpar för, man strejkar ju för att få en effekt av något slag. Blir ju ingen effekt om folk tar ledigt från jobbigt och "strejkar" när inte det blir någon effekt.
 
Jag är med i en helt hopplös miljöinriktad grupp på fb. Där är den rådande linjen saker i stil med att kasta allt "giftigt" ur det egna hemmet, och köpa nya "ogiftiga" saker att ersätta med. (Jag blir lite galen, men hänger samtidigt kvar av någon sorts lätt självdestruktiv anledning.)

Jag tycker ju sånt där kan bli lite komiskt nästan. Det är klart det finns produkter som inte är bra och som kan innehålla hormonstörande ämnen osv. Men när vissa samtidigt väljer att bo inne Stockholms innerstad med luftföroreningar eller glatt betalar x miljoner för att bo där det tidigare varit industri, då ser man inte hela bilden.
Men jag är nog lite skadad från att jobba med förorenade områden.
 
Åh gud, är också med i en liknande grupp där det blir lätt hysteriskt på samma sätt. Mycket pseudovetenskap och myter som florerar, påhittad plastallergi och jag vet inte allt.
Min favorit var en som köpt en 50 år gammal pläd på tradera. Den visade sig, föga överraskande för en yllepläd i gott skick efter 50 år, vara LÅNGTIDSBEHANDLAD mot mal. Då ingår DDT - FASA!!!!

Kvinnan råddes att noga paketera pläden, en av Viola Gråsten, kulturarv enligt min mening, och kasta den som Farligt Avfall.
 
Beror väl på vad dom kämpar för, man strejkar ju för att få en effekt av något slag. Blir ju ingen effekt om folk tar ledigt från jobbigt och "strejkar" när inte det blir någon effekt.

Alltså, du missar nog min poäng. Struntsamma.
 
Beror väl på vad dom kämpar för, man strejkar ju för att få en effekt av något slag. Blir ju ingen effekt om folk tar ledigt från jobbigt och "strejkar" när inte det blir någon effekt.
Detta har dragits minst en gång i den här tråden och på andra håll och dessutom diskuterats i diverse nyhetskanaler sedan Greta Thunberg uppmanade vuxna att strejka för klimatet från jobbet. Det går ju tillbaka på hennes och andra barns skolstrejk.

Det är väl ett ordval som bara kan få passera? Om sen folk tar ut semester eller komp eller annat, och faktiskt pratar om att de gör det och även deltar i sin lokala aktion, så blir ju klimatfrågan synliggjord.

Det var nog ingen som missade gårdagens globala manifestation med främst barn och unga.
 
Detta har dragits minst en gång i den här tråden och på andra håll och dessutom diskuterats i diverse nyhetskanaler sedan Greta Thunberg uppmanade vuxna att strejka för klimatet från jobbet. Det går ju tillbaka på hennes och andra barns skolstrejk.

Det är väl ett ordval som bara kan få passera? Om sen folk tar ut semester eller komp eller annat, och faktiskt pratar om att de gör det och även deltar i sin lokala aktion, så blir ju klimatfrågan synliggjord.

Det var nog ingen som missade gårdagens globala manifestation med främst barn och unga.
För mig är det inte bara ett ord, det är ett ord som betyder något, en handling. Det blir förvirrande iallafall för mig. Ska man göra det trots att man inte får eller ska man samlas och gå i en demonstration tillsammans liksom, det är stor skillnad på det där.
 
För mig är det inte bara ett ord, det är ett ord som betyder något, en handling. Det blir förvirrande iallafall för mig. Ska man göra det trots att man inte får eller ska man samlas och gå i en demonstration tillsammans liksom, det är stor skillnad på det där.
Och du kan inte utan förvirring bara acceptera att det nu råkar ha blivit så att manifestationer rätt tidigt på fredagar (inom mångas arbets- och skoltid) bara kallas Klimatstrejk?

Jag säger ibland att jag går i hushållsstrejk hemma. Trots att jag ju inte är anställd. Skulle tex det också förvirra dug, eller skulle du anta att jag använde ordet strejk i överförd mening?
 
Jag sa till min chef senast igår måste vi använda så mycket papper det är makalösa mängder som går varje vecka och en hel del är faktiskt onödigt
Det var inte förrän häromveckan min arbetsplats började med att skrivarna skulle skriva ut på båda sidorna och inte bara på en :cautious:O_o Och jag jobbar på kommunen!

Vi tar hand om skräpet från kontoren och ser hur mycket det kan bli ... :banghead: De flesta är inte ens bra på att sortera rätt 🙄
 

Liknande trådar

P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 354
Fälttävlan Det som har hänt är verkligen hel overkligt och kommer att ta väldigt lång tid att ta in det som hänt. Passion var en mycket speciell...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 032
Senast: Maltise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp