Klippa en Frieser!

W

Wobbler

Hur ska man klippa en Frieser?

Ska man klippa helklippning, filtklippning eller hur ska man klippa?
 
Behöver du verkeligen klippa din frieser? :confused:
Min som är nordsvensk/frieser vill ej sätta päls.... :confused:
Det var som när jag var i Holland och stötte på Frieser hästar där, dom hade i heller ej satt någon vinter päls.
Min ardenner har vinter päls nu....men det kommer mer! Och frieser korsningen har inte satt någon vinter päls...
Och det har hon aldrig gjort.
Och dom får självklart rätt foderstat.
Men kanske en shettis klippnig? Då behöver dom ju inte alltid gå med täcke...men det kanske inte ser något vidare snyggt ut. Men klipper man för att det är snyggt?
Inte jag i alla fall!
:bump:
 
Om jag förstår det hela rätt så har klippning/inte klippa att göra med hur du rider, om du har hästen i stall eller bara ute.
Om hästen svettas onödigt mycke när du rider kan det vara bra att klippa den.
Och så verkar det finnas en hel mängd olika sätt att klippa på: Jakt klippning, helklippning, dragline klippning mm.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag badar sällan mina hästar, men lortgrisarna jag har nu behöver verkligen ett rejält bad innan de ska täckas och klippas. Vilket är...
Svar
8
· Visningar
654
Senast: AW
·
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
524
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
489
Senast: swemale
·
Trädgård & Växter Snart är det vår, och med våren kommer gräsklippningen igång. Vi hade en robot förra året, men den orkade inte med hela gräsmattan. Vi...
Svar
18
· Visningar
676
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp