Jag kan inte ens få till sådana "over night curls" för det är stört omöjligt för mig att "hantera" håret uppe på huvudet, typ fläta när jag måste ha spegeln till hjälp och det liksom blir bakvänt.
Men nu har jag långt hår och då klipper jag mig själv utan problem. Jag duschar och väntar tills håret torkat så pass att det är fuktigt men inte blött. Jag delar sen benan där jag vill ha den, borstar håret ordentligt och sätter en toft på varje sida "långt ner" så att det blir som två testar som hänger fram över bröstet. Sen klipper jag dessa rakt av bara så kort jag vill ha.
Jag trodde först att det skulle bli ojämnt fram och bak men det blir det inte. ALLA som märkt att jag klippt mig har trott att det är gjort hos frisör. Det tar på riktigt mindre än 10 minuter och är superlätt men blir ju såklart inget avancerat. Att klippa ovanför axlarna själv skulle jag inte våga mig på.
Som andra sagt så är det viktigt att ha en bra sax. Dåliga saxar "puttar" håret och gör det svårt att få rakt. Skulle säga att man typ inte får en bra sax under 500 kr, troligen närmare 1000, men den kostnaden har man ju sparat in på två besök till frisör