Klippmaskin

Kan ändå tipsa om att Biltemas djurtrimmer är riktigt bra med tanke på priset. Vet många uppfödare som använder den och är nöjda. Jag köpte den i somras men har sedan dess bara testat den på magen på en hona som fick ungar och för att ta bort någon enstaka tova. Sen har den använts en kortis i ansiktet på hästen med vilket fungerade bra :)
Du har ju ragdolls också, deras päls är ju mjuk - men du har alltså kunnat använda den utan problem? Min Alice har ju en hel del underull men det kanske har/hade din också?
 
Googlade och hittade en som heter oster a6 comfort (utan clipper alltså) och den kostade drygt 1800 kr :nailbiting::cautious:
Låter rätt! Den har blå detaljer. Min har gått sen sommaren 2017 och med tanke på antalet klippningar hos vet och frisörbesök jag sluppit känns det som om den har betalat sig ;) men absolut, det är ingen rolig summa att lägga.
 
Låter rätt! Den har blå detaljer. Min har gått sen sommaren 2017 och med tanke på antalet klippningar hos vet och frisörbesök jag sluppit känns det som om den har betalat sig ;) men absolut, det är ingen rolig summa att lägga.
Speciellt med tanke på den där jag hittade som kostar drygt 280 kr istället .... utan skär dock men ändå.
 
Speciellt med tanke på den där jag hittade som kostar drygt 280 kr istället .... utan skär dock men ändå.
Visst! Men om Marty har klippt sina med biltemas så är det kanske mest värt att prova en sån först, speciellt om du kan få den i julklapp! Trist att lägga nästan 2000 på en trimmer och så kanske Alice inte alls är med på noterna :cautious:
 
Jag har biltemas och den har funkat jättebra på de två långhåriga katter jag klippt med den :) Den ena en stallkatt med MASSA tovor nära huden
En i stallet använder den till att klippa sina shettisar med också, funkar lika bra på dom!
 
Du har ju ragdolls också, deras päls är ju mjuk - men du har alltså kunnat använda den utan problem? Min Alice har ju en hel del underull men det kanske har/hade din också?
Ja, jag upplevde inte att det var några problem. Nu har jag ju bara klippt en kattmage och lite tovor. Valde att ha en av distanserna på när jag rakade magen. Tyckte det gick smidigt. På hästen upplevde jag att den tuggade ibland (bara klippt ansiktet) men upplever att hästhår är mycket hårdare och ligger mer mot kroppen än kattens fluff 😊.
 
Ja, jag upplevde inte att det var några problem. Nu har jag ju bara klippt en kattmage och lite tovor. Valde att ha en av distanserna på när jag rakade magen. Tyckte det gick smidigt. På hästen upplevde jag att den tuggade ibland (bara klippt ansiktet) men upplever att hästhår är mycket hårdare och ligger mer mot kroppen än kattens fluff 😊.
Värt att prova iallafall med det priset! :up:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 056
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 951
Senast: tuaphua
·
Utrustning Tips på en mindre, prisvärd klippmaskin? Jag kommer enbart klippa ben med den,därav det känns för stort och klumpigt med vanliga...
Svar
15
· Visningar
1 865
Senast: caballus
·
Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
2 463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp