Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dom skor inte rätt, alla hovslagare är inte super.Några av inackorderingarna på min gård klonkar i skorna när de går i hagen. Olika hovslagare. Vad beror detta på?
Det behöver det inte bero på. Hästar skodda av klinikhovslagare kan också göra det.Dom skor inte rätt, alla hovslagare är inte super.
En klinikhovslagare höll på att förstöra min häst totalt så dom litar jag inte mer på än någon annan övht faktiskt. Tre skoningar tog det innan jag sa stopp och bytte, slarvigare har jag aldrig varit med om.Vanligtvis
Det behöver det inte bero på. Hästar skodda av klinikhovslagare kan också göra det.
En häst som slår i sko kan vara halt. Ha shivering eller annan påverkan i bak. Vara trött och inte orkar lyfta normalt. Den kan ha ändrat sitt rörelsemönster till det bättre för att ingen drar ihop den längre och därmed har hästen inte riktigt koll på sina ben för tillfället. Den kan behöva annan typ av sko så framhoven hinner undan bakhoven. Hästen kan ha börjat tränas på annat sätt och därför ändrat rörelsemönster. Det kan finnas många orsaker.
Det kan sålklart bero på skopåspikare men måste inte vara det. Det kan vara harmlösa saker, positiva, tillfälliga eller bero på skada.