Bukefalos 28 år!

Köp aldrig studsmatta!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

Det är vuxna som skadar sig i fotboll, mer sällan barn. Och det går många studsmatteskador på en fotbollsskada.
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

Jag kan säga dej det att jag har haft studsmatta i 3 år, vi har hoppat upp till fyra personer på den och Ingen har någonsin skadat sej, det måst eju vara lite vett hur man hoppar också, man hoppar inte fyra personer medans några gör volter osv.

Nej jag har inga barn. Men jag är ett barn.




Dina föräldrar kanske skulle ta och lära dig hur man hoppar studsmatta säkert och läsa säkerhetsföreskrifterna för dig och dessutom hålla dig och dina kompisar under uppsikt när ni hoppar studsmatta!?
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

Ja, det hade han. Läs historia innan du kommer med såna idiotiska jämförelser.

Ja men EGENTLIGEN. Det var ju ingen som tvingade han eller? Han bestämde ju själv att han skulle utrota judarna. Det var ju ingen som sa åt honom att göra det. Ja visst. Han trodde att Judarna dödade Jesus men So What?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

Dina föräldrar kanske skulle ta och lära dig hur man hoppar studsmatta säkert och läsa säkerhetsföreskrifterna för dig och dessutom hålla dig och dina kompisar under uppsikt när ni hoppar studsmatta!?

Men andledningen till att jag började skriva i den här tråden var för att allt alla säger är så jävla dumt :crazy:. Vaarför tror man det blir fler studsmatte olyckor när alla skaffar studsmattor? Förut var det ju inte en enda kotte som hade studsmatta, konstigt att det är mer olyckor nu. :idea: Och vad kan det bero på att jag eller min brorsa/mina kompisar/hans kompisar Aldrig har gjort illa sej på våran studsmatta? Jo för vi hoppar inte som nå jävla idioter. Dom gångerna vi har varit MÅNGA Så har vi gjort på nåt sätt så man hoppar en i taget. När vi har hoppat flera så har vi knappt hoppat nåt alls. Då står man mest still på stället. Man börjar undra ibland om vuxna tror att man är helt jävla förstånds handikappade?!?!
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

Ja men EGENTLIGEN. Det var ju ingen som tvingade han eller? Han bestämde ju själv att han skulle utrota judarna. Det var ju ingen som sa åt honom att göra det.

Visst, han satt på sin lilla kammare och funderade och så - ping! - fick han en idé som ingen annan nånsin haft förut.

Fler googlingsförslag: "pogrom", "judehat", "slutgiltig lösning"
 
Senast ändrad:
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

Och jag som ser massor av dessa skador i mitt arbete (ortopedläkare, dvs jag tar hand om skador på armar, ben och ryggrad), jag inbillar mig allting?
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

Visst, han satt på sin lilla kammare och funderade och så - ping! - fick han en idé som ingen annan nånsin haft förut.

Ahhh.. :crazy: Jag är nästan säker på att du förstår vad jag menar. Så det tänker jag inte fortsätta diskutera med dej eftersom du inte ens försöker.
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

Och jag som ser massor av dessa skador i mitt arbete (ortopedläkare, dvs jag tar hand om skador på armar, ben och ryggrad), jag inbillar mig allting?

Har jag sagt det? Det jag säger är att det är väl inte så konstigt eftersom studdsmattorna har invaderat Förut fanns det inte en enda studsmatta, men nu finns dom överallt.
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

och vet du vad jag hatar när man ska diskutera med vuxna? Att dom ska försöka vissa sej överlägsna och liksom åh vad du än kommer med så är jag hundra gånger bättre än dej och vad du än säger så kan jag ett ord som inte du kan O_o
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

Allvarligt talat. Vad har Hitler överhuvudtaget i den här tråden att göra?

(Fast det luktar lite troll här... tycker jag).
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

och vet du vad jag hatar när man ska diskutera med vuxna? Att dom ska försöka vissa sej överlägsna och liksom åh vad du än kommer med så är jag hundra gånger bättre än dej och vad du än säger så kan jag ett ord som inte du kan O_o

Fast många gånger (inte alltid) har ju åren givit lite kunskaper, på olika sätt. Learning by doing, och allt sådant. Dessutom, det hjälper ofta bättre att komma med sakliga argument än att bli upprörd.

Jag tycker personligen att det ser galet roligt ut att hoppa studsmatta, även om jag är för mycket fegis för att jag skulle våga hoppa högt. Volter tycker jag verkar livsfarligt (ja, 24 år och halvt pensionsmässig...).
Däremot så är det väl rätt självklart att det medför risker, det hoppas högt och landar man snett blir det ju givetvis en stor belastning på foten/vristen. Eller så studsar man av om man inte har nät, och riskerar att landa illa eller reflexmässigt ta emot sig med händerna, vilket ju inte borde vara bra. De studsmattor jag sett i affärerna nu ser ju också ut i stil med de jag sett på gymnastikhallar, de är monster i storlekar = inbjudande att hoppa fler på.
Men, som sagt, det verkar ju superroligt, så jag förstår ju verkligen det lockande i det.

Det finns ju också massor som är farligt, men som tidigare nämnts i tråden så brukar ju farliga saker komma med en inlärningsperiod (man cyklar med stödhjul eller förälderstöd innan man börjar åka BMX nerför ramper, man simmar med flytpuffar och föräldrar innan man kastar sig ut i en djup sjö...). När det gäller studsmattorna verkar det inlärningssteget ha hoppats över, och precis som för nybörjarcyklisten i rampen lär ju skador dyka upp i högre grad då.
Men hur kommer man förbi det? Körkort för studsmatta?
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

och vet du vad jag hatar när man ska diskutera med vuxna? Att dom ska försöka vissa sej överlägsna och liksom åh vad du än kommer med så är jag hundra gånger bättre än dej och vad du än säger så kan jag ett ord som inte du kan O_o

När det gäller både studsmatteskador och judehat kan jag ju (minst) hundra gånger mer än du.

Googla på orden, eller kör dem åtminstone på wikipedia, så ska du se att du lär dig något.
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

och vet du vad jag hatar när man ska diskutera med vuxna? Att dom ska försöka vissa sej överlägsna och liksom åh vad du än kommer med så är jag hundra gånger bättre än dej och vad du än säger så kan jag ett ord som inte du kan O_o
Det skadar aldrig att säga det igen. Och kom inte med "man lär sej med åren" då kommer jag bara säga fuck off and die -.- . Min lärare håller också med mej på den punkten att vuxna ska vara så jävulskt överlägsna hela tiden O_o
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

Det skadar aldrig att säga det igen. Och kom inte med "man lär sej med åren" då kommer jag bara säga fuck off and die -.- . Min lärare håller också med mej på den punkten att vuxna ska vara så jävulskt överlägsna hela tiden O_o

Men... man lär sig ju med åren. Jag har då gjort det iaf. Det är väl ganska rimligt att man plockar upp ett och annat längs vägen? Sedan finns det absolut många människor med fler år på nacken som är betydligt omognare och okunnigare än många yngre personer, det säger jag inte emot - så någon bergfast sanning är det ju inte. Fast livserfarenhet och tid att ha fått mer kunskap, hunnit smälta mer, se mer, läsa mer och göra mer ger ju ofta resultat.
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

Men... man lär sig ju med åren. Jag har då gjort det iaf. Det är väl ganska rimligt att man plockar upp ett och annat längs vägen? Sedan finns det absolut många människor med fler år på nacken som är betydligt omognare och okunnigare än många yngre personer, det säger jag inte emot - så någon bergfast sanning är det ju inte. Fast livserfarenhet och tid att ha fått mer kunskap, hunnit smälta mer, se mer, läsa mer och göra mer ger ju ofta resultat.
När vuxna ska sätta in ord som är helt jävla onödiga att kunna och dom säger bara för att få den dom pratar med att verka helt dum i huvudet. Get It? Och jag kan säga dej det att jag har läst bra mkt mer än säkert vissa vuxna har gjort.
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

Har jag sagt det? Det jag säger är att det är väl inte så konstigt eftersom studdsmattorna har invaderat Förut fanns det inte en enda studsmatta, men nu finns dom överallt.

Studsmattor är ingen ny uppfinning som du verkar tro. Jag fick en studsmatta när jag fyllde 5 år, och jag är 24 idag. Många av mina kompisar hade studsmatta när jag växte upp.

Dina andra inlägg tänker jag inte kommentera. Du behöver inse att i den här frågan vet du faktiskt ingenting och det finns ingen anledning att vända taggarna utåt som du gör.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 348
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Vänder mig nu till detta forum då jag varken hittar liknande händelser när jag googlar eller känner någon som vart med om liknande...
Svar
8
· Visningar
1 987
Senast: tuaphua
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 787
Senast: alazzi
·
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 586
Senast: nilie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp