Bukefalos 28 år!

Köp aldrig studsmatta!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

Studsmattor är ingen ny uppfinning som du verkar tro. Jag fick en studsmatta när jag fyllde 5 år, och jag är 24 idag. Många av mina kompisar hade studsmatta när jag växte upp.

Dina andra inlägg tänker jag inte kommentera. Du behöver inse att i den här frågan vet du faktiskt ingenting och det finns ingen anledning att vända taggarna utåt som du gör.

MEN SNÄLLA. Det är ju ingen ide att försöka diskutera med er när ni endå beter er så jag hatar mest. Har jag SAGT att det är en ny uppfining? NEJ men det är ju som med alla andra saker det kommer i perioder några år är det jätte populärt efter fem år så har alla glömt bort det sen kommer det efter fem år igen,
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

Kolla på CillaWs inlägg så ser ni hur det ser ut när en vuxen ska vissa sej överlägsen.
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

Jag ser absolut inget överlägset i CillaW:s inlägg! Använder hon ord som är onödiga att kunna? :confused:
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

Ett tips till "Erboon" är att googla på ordet "antisemitism". Eller som sagt visa lite intresse på historielektionerna i skolan.

När det gäller både studsmatteskador och judehat kan jag ju (minst) hundra gånger mer än du.

Googla på orden, eller kör dem åtminstone på wikipedia, så ska du se att du lär dig något.

Visst, han satt på sin lilla kammare och funderade och så - ping! - fick han en idé som ingen annan nånsin haft förut.

Fler googlingsförslag: "pogrom", "judehat", "slutgiltig lösning"

Ett tips från mej är att googla i hjärnan på barndom, och hur det var när man var barn.
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

Ett tips från mej är att googla i hjärnan på barndom, och hur det var när man var barn.

Men...detta är ju ett forum som heter just Förälder.:angel: Det betyder att det är till 99% vuxna som är här och diskuterar. Det är liksom bara att gilla läget!! Eller diskutera studsmattor på Ungdom där du säkert kan hitta likasinnade!!;)
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

Men...detta är ju ett forum som heter just Förälder.:angel: Det betyder att det är till 99% vuxna som är här och diskuterar. Det är liksom bara att gilla läget!! Eller diskutera studsmattor på Ungdom där du säkert kan hitta likasinnade!!;)

Ja men eftersom det är Barn till 99% som hoppar studsmatta så måste man ju tänka in sej i situationen. Så mitt tips är fortfarande att googla i hjärnan på Barndom, och hur det var när man var barn.
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

Ja men eftersom det är Barn till 99% som hoppar studsmatta så måste man ju tänka in sej i situationen. Så mitt tips är fortfarande att googla i hjärnan på Barndom, och hur det var när man var barn.

Visst kan man tänka sig in i situationen, men när det gäller leksaker som föräldrar köper åt sina barn måste ju skaderisker tas i beaktande. Många barn är ju rätt våghalsiga och kanske inte tänker att "men om jag gör så här nu så finns det en risk att om jag hamnar snett så kan jag skada mig". Föräldrar som då varit med längre vet att även om det är väldigt roligt finns det också en annan sida till det hela som också måste tänkas på.
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

Visst kan man tänka sig in i situationen, men när det gäller leksaker som föräldrar köper åt sina barn måste ju skaderisker tas i beaktande. Många barn är ju rätt våghalsiga och kanske inte tänker att "men om jag gör så här nu så finns det en risk att om jag hamnar snett så kan jag skada mig". Föräldrar som då varit med längre vet att även om det är väldigt roligt finns det också en annan sida till det hela som också måste tänkas på.
Men då får väl föräldrarna sätta upp regler eller skicka barnen på gymnastikskola så dom får lära sej hur man hoppar studdsmatta. Där har vi lösningen. Tack för mej.
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

Men du, alla de här citaten är faktiskt inte överlägsna i tonen. Läs dem med helt neutral eller glad röst istället. Varför förutsätta att någon försöker vara elak. Bara för att CillaW inte missbrukar smileys betyder det inte att hon är arg eller elak.

Backa ett steg eller två och försök för din egen skull att se det lite objektivt. Att studsmattor kan vara roliga har ingen förnekat så vitt jag kan se. Däremot är de skador och risker som står i proportion till det roliga alldeles för många för att jag ska ta risken med att införskaffa en studsmatta. Vill mina barn absolut hoppa får jag leta reda på någon nybörjarkurs eller så hoppar du säkert eller liknande. Att du och dina kompisar inte drabbats av några skador är ju jättebra, men huruvida det handlar om tur eller skicklighet vill jag inte uttala mig om.

SJälvklart har du rätt att yttra dig och säga vad du tycker men tänk då på att vuxna diskuterar på ett annat sätt och använder ett annat språk än vad du kanske gör. Det är faktikst en sak som brukar komma med åldern.

/pigleton, blivande lärare som gärna diskuterar med människor oavsett ålder, men förutsätter att man behandlar varandra med respekt och kommer med sakliga argument för att verka trovärdig.
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

Men då får väl föräldrarna sätta upp regler eller skicka barnen på gymnastikskola så dom får lära sej hur man hoppar studdsmatta. Där har vi lösningen. Tack för mej.

Tja, helt dumt vore det kanske inte med att gå en kurs innan man börjar på stora mattor hemma som kan ge höga hopp och hastigheter?
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

De flesta studsmatteskador beror inte på att barnen ramlat av utan för att de landat olyckligt på studsmattan eller krockat med varandra för att de hoppat fler än en. Ett skyddsnät ger mest en falsk säkerhet.

Fy, vad många frakturer det är nu som beror på studsmattor. Mer än en per jourpass, dvs fler än antalet höftfrakturer.

Men barnen kan dö, bryta armar och ben av i stort sett allt.
Vi kan lika gärna säga åt dom att inte få äta ifred, för matbiten KAN fastna i halsen och dom kvävs, dom kan ramla ner för trappan, dom kan bli ihjälsparkad av hästen, dom kan bli överkörd av bilen, hunden kan bita ihjäl dom, någon sjuk människa kan ha ihjäl dom, vi själva kan ha ihjäl dom när vi är och kör bil med dom. Vi kan dö av allt, vi kan få cancer av allt. That's life. Sen är det klart att man absolut inte vill att sitt/sina barn ska råka illa ut. Det är klart att jag hellre väljer att bli torterad än att mitt barn blir det. Men barn är barn, dom tänker oftast inte på efterföljderna, utan på det som är roligast för stunden. Dom kan (tyvärr) göra sig illa på i stort sett allt. Det finns ju barn som blir kvävda av sina föräldrar i sömnen, dom kan bli kvävda av kudden. Det finns alltid en risk för att något ska hända.
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

Studsmatta är en klart definierad risk där jag dagligen ser vilka skador den åstadkommer.

Bara för att man kan råka illa ut på andra sätt innebär det inte att man tvunget måste ta alla risker man kan.
Eller låta sina barn göra det.
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

Klart man kan, men statistik och sannolikheten talar för att det finns olika stora odds att man drabbas av diverse saker. Dessa risker kan dessutom förändras beroende på omständigheter.
 
Sv: Köp aldrig studsmatta!!!!

Men andledningen till att jag började skriva i den här tråden var för att allt alla säger är så jävla dumt :crazy:. Vaarför tror man det blir fler studsmatte olyckor när alla skaffar studsmattor? Förut var det ju inte en enda kotte som hade studsmatta, konstigt att det är mer olyckor nu. :idea: Och vad kan det bero på att jag eller min brorsa/mina kompisar/hans kompisar Aldrig har gjort illa sej på våran studsmatta? Jo för vi hoppar inte som nå jävla idioter. Dom gångerna vi har varit MÅNGA Så har vi gjort på nåt sätt så man hoppar en i taget. När vi har hoppat flera så har vi knappt hoppat nåt alls. Då står man mest still på stället. Man börjar undra ibland om vuxna tror att man är helt jävla förstånds handikappade?!?!

Man ska inte vara flera på en studsmatta och alla hoppar inte som idioter när dom hoppar, det är lätt hänt att trampa snett när man landar även om man är själv.

Studsmattor var inte ovanliga när jag var i 7 års åldern och jag förstår att ökningen av studsmatteolyckor ökar när användandet av studsmattor ökar som du försöker skriva.

Ju fler som hoppar studsmatta ju fler olyckor, men olyckrisken när man hoppar studsmatta är stor och ökar rätt rejält när man är flera som hoppar.

Alla kanske inte har samma tur som du, din bror och era kompisar haft.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 315
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Vänder mig nu till detta forum då jag varken hittar liknande händelser när jag googlar eller känner någon som vart med om liknande...
Svar
8
· Visningar
1 979
Senast: tuaphua
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 739
Senast: alazzi
·
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 578
Senast: nilie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp