köp av foderpållen

O

_otursbarn_

Är itne säkert att jag får ha kvar pållen i höst, funderar då på att lägga ett bud på honom (ev köp)
Vad tror ni att han skulle kosta (ca då förstås)

ras: arab/halvblod
Mankhöjd: 156 cm
E:primör 696
U: Grafika ox
UE:Figaro ox
Född: 1994
Utbildad: ca LB/LA dressyr ca 90- 100 cm hoppning
inga supergångarter, lite korta framben.
Inte tävlad mer än 50 och 70 cm klubb (CR)

Ägarna kommer itne (om dom får tillbaka honom) rida mmer än ut i skogen kasnke 3 dagar i veckan (max). Jag rider ju för instruktör 1 gång/veckan (hopp) varannan- varje vecka (dressyr)
 
Jag vet inte om han har bra stam eller så (kan inget om araber) :crazy:
Men tja vad ska jag gissa på, själv skulle jag nog inte ge mer än ca 30000-35000. Du borde få den lite billigare eftersom det verkar va du som håller igång honom utbildningsmässigt. Ju mer utbildad o igång han är desto mer kan dom ju få för honom.
 
jag vet att min förra häst kostade 50.000, va av samma korsning, men min va dock tävlad 1.10 hopp, LA dressyr, och deb. fälttävlan.
 
Svårt att säga men runt 30000.
Om de är nöjda med dig och vet at han får det bra så kanske de kan tänka sig att sälja honom lite billigare. Så skulle jag ha tänkt iallafall.
 
okej.. så runt 30 000 då?

sk tillägga att han är försäkred för 25 000 kr (står i kontraktet iaf..) :)
 
Men prova bjud 25000? Försöka kan man ju alltid, om du tycker att han är värd det? Jag har ju egentligen ingen aning vad just den hästen är värd. Ta hänsyn till utbildningsniv´å, tidigare skador, extriöra avvikelser osv. Jag har också en korsning arab/hbl henne värderar jag till 25000-30000kr.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 284
Senast: Kirie
·
Hästvård - Alla exempel jag tar upp i tråden är fiktiva, och endast tanke-exempel - Jag funderar ju då på att skaffa häst inom några år. Jag...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 403
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 454
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hejsan alla Bukare!:laugh: Jag är en tjej på snart 17 år (i dec.), går i 9:an (pga född förtidigt,inget hadikapp eller sjukdom, bara...
Svar
6
· Visningar
1 315
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp