Köpa cykel 16"

Lupino

Trådstartare
Det är dags för 5-åringen att få byta upp sig till en 16" cykel (ev som julklapp).

Jag blir ganska chockad hur mycket en barncykel väger, t.ex 10,5 kg för en crescent (aluminiumram). De flesta märken skriver inte ens ut vikten!

Den lättaste jag stött på efter lite surfning var en Merida på 8,9 kg.

Kanske jag kan få några tips här? Annat än vikten som kan vara bra att tänka på?
 
Sv: Köpa cykel 16"

Tipsen jag har läst om är att man inte ska köpa en tuff pojkcykel utan en med vanlig ram. Man ska vara rädd om deras nedre delar!

Annars har jag tyvärr inte så mkt att komma med.
 
Sv: Köpa cykel 16"

Tack, jag tänkte inte det skulle ha betydelse, men cykeln är till en flicka ;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 121
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Hej, jag försöker skriva här för att få lite vägledning. Det känns som det finns många kloka hundägare på dessa sidor. Vi har en hund...
Svar
12
· Visningar
1 858
Senast: Husse
·
Tjatter Då var det dags för årets upplaga av Secret Santa! Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom reglerna en...
66 67 68
Svar
1 345
· Visningar
70 432
Övr. Barn Hej! Då detta inte rör mitt barn har jag skapat ett hemligt nick. Jag vill inte att någon ska förstå vilken familj det rör sig om, så om...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 424
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp