Köpa eller inte?

Har ni erfarenhet av utlåtandet ovan och vad tycker ni? Vågar man köpa eller är det en dum idé?

Tack för svar!

Köp inte.
I princip har du inget försäkringsskydd. Den har så pass många fynd att även om hästen får problem någon annanstans så kan bolaget anse att dessa fynd är bidragande.

Därutöver, är detta inte ett köp för livet ut så kommer du få svårt att sälja den i din tur.
 
Hade aldrig köpt en 6 åring med de felen. Import eller inte import.
jag ser inga större konstigheter med att det är f-bolagets veterinär som tittat på plåtarna. Varför skulle denne ha ett intresse att tacka nej till en potentiell försäkringstagare, vilket man ju spelar med när man sätter reservationerna inför ett köp.
 
Den hade jag tyvärr aldrig köpt, inte ens för en symbolisk summa. Reservationerna gör ju att det kan bli hur dyrt som helst OM något händer och hästen behöver hältutredas. :crazy:
Det är ju inte säkert alls att plåtarna är felfria om ett år så du skulle slippa reservationen.

Men så mycket på en så ung häst och för det priset... nej tack. Det är dyrt nog att ha häst utan att man köper på sig problem.
 
Köp inte!
Oavsett om du kan spåra historia, få 15 veterinär säga fynden är inga problem etc så står du där med en försäkring med väldigt ingripande reservationer och har i princip ingen försäkring alls mot hältor!

Så, kan du tänka dig köpa hästen oförsäkrad - sure. Men vill du ha försäkring så köp den inte oavsett. Rätt eller fel beslut att sätta reservationer så är det ändå fbolaget aom bestämmer om reservationer. Och de har satt rejäla reservationer som gör halva försäkringen värdelös...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har Agria och är generellt sett nöjd ända tills nu. Min hund skadade sig våren-21. En höftledsfluxation inget direkt konstigt med en...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 183
Senast: Pilot
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 088
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 241
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 498
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp