Köpa en ny kolgrill

Jag har en grill som följde med huset och jag har aldrig använt den....

Mycket beror på att den är så in i bombens stor. Det är inga bekymmer att hälla i mer än halvannan påse utan att det blir för mycket. Att bara ha lite kol och få bra glöd funkar inte. Framförallt eftersom den är rätt djup på mitten. (gammal weber) Känns inte motiverat att köpa mig en mindre när jag faktiskt HAR en grill...

Skulle du grilla oftare med en mindre grill? Isf tycker jag att det är rimligt att byta till en nättare variant :)
 
Skulle du grilla oftare med en mindre grill? Isf tycker jag att det är rimligt att byta till en nättare variant :)
Alltså oftare...:o. När jag levde med en mindre grill så grillade jag kanske en gång vartannat år....
Slå mig inte.... men SÅ gott är det inte att det är värt allt merarbete (släpa fram grill, tända, passa tills kolen är i rätt temp, grilla några minuter och så ha koll på grillen så inget i närheten tar eld...) :o:o
 
Alltså oftare...:o. När jag levde med en mindre grill så grillade jag kanske en gång vartannat år....
Slå mig inte.... men SÅ gott är det inte att det är värt allt merarbete (släpa fram grill, tända, passa tills kolen är i rätt temp, grilla några minuter och så ha koll på grillen så inget i närheten tar eld...) :o:o

Jag förstår trots allt vad du menar. Jag grillar aldrig om jag inte har besök. Tycker att det är väldigt gott men det tar tid och det är mycket att förbereda :o
 
Alltså oftare...:o. När jag levde med en mindre grill så grillade jag kanske en gång vartannat år....
Slå mig inte.... men SÅ gott är det inte att det är värt allt merarbete (släpa fram grill, tända, passa tills kolen är i rätt temp, grilla några minuter och så ha koll på grillen så inget i närheten tar eld...) :o:o

:cry: :cry: :cry: :cry:

;) :D
 
Alltså oftare...:o. När jag levde med en mindre grill så grillade jag kanske en gång vartannat år....
Slå mig inte.... men SÅ gott är det inte att det är värt allt merarbete (släpa fram grill, tända, passa tills kolen är i rätt temp, grilla några minuter och så ha koll på grillen så inget i närheten tar eld...) :o:o
Vi köpte en liten grillhink som vi använder när vi bar är två. Det är snabbt och smidigt och går åt väldigt lite kol. Sen har vi en murad grill i trädgården - den kräver massor med kol och är jättebra om man är många, annars bara jobbig. Och förra veckan beställde visst maken en helt ny grill, en Landmann modell halvtunna. Den ska vi inviga vid tillfälle!
 
Weber är ju verkligen kanon kvalitetsmässigt. Mina svärföräldrar fick en klotgrill (57cm) i samband med en födelsedag för 16 år sedan. Den har stått ute året runt sedan dess, och den är fortfarande fungerande och hyfsat fräsch (den har ju inte fått någon omvårdnad precis..)! Vi har också weber, så jag tror de trots högre pris är värda pengen (vi lyckades köpa billigt på rea). Alternativt köpa begagnad.
 
Okej grillexperter typ @athena_arabians
Hittills har jag kollat på Jula och Hornbach. På Jula finns en som heter Axley, grillyta 56 cm, termometer i locket, löstagbar askuppsamlare osv för 1000 kronor.
På Hornbach finns en Weber, grillyta 57 centimeter, termometer i locket, askuppsamlare osv för 2000 kronor.
Är Webern värd det klart högre priset för någon som grillar några gånger per år?
 
Har sett en begagnad Weber men då grillyta 47 centimeter. Räcker det?
Isf blir jag glad för den finns i min kommun för bara 500 kronor :p
 
Jag har en gammal grill fortfarande ;)

Hmm, om jag skippar termometern är frågan om jag ska ha 47 eller 57 centimeter?

Hur mycket brukar du grilla, alltså mängden du slänger på? Är det oftast till dig och dottern så räcker 47 cm. Är ni fler än 3 st så blir det snålt med yta men funkar bra ändå.

Vi har en på 47 cm i stugan och det går att grilla kött åt 7 personer på den om det krävs.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: attheedge
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 190
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 028
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 715

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Flytta eller ej?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp