Köpa en ny kolgrill

Hur mycket brukar du grilla, alltså mängden du slänger på? Är det oftast till dig och dottern så räcker 47 cm. Är ni fler än 3 st så blir det snålt med yta men funkar bra ändå.

Vi har en på 47 cm i stugan och det går att grilla kött åt 7 personer på den om det krävs.

Oftast är det jag och dottern och sen ytterligare en eller två personer. Inget jättesällskap alltså.

Går 47 centimeter bra så köper jag den begagnade för 500 kronor.
Ska jag satsa på 57 centimeter är frågan hur viktig termometern är. Något säger mig att den inte är värd 1000 kronor ;)
 
Oftast är det jag och dottern och sen ytterligare en eller två personer. Inget jättesällskap alltså.

Går 47 centimeter bra så köper jag den begagnade för 500 kronor.
Ska jag satsa på 57 centimeter är frågan hur viktig termometern är. Något säger mig att den inte är värd 1000 kronor ;)
Aldrig haft någon termometer i locket och det har funkat bra.

Köp 47 centimeters grillen! För det priset hade jag inte tvekat!
 
Våga dissa jobbet! ;)

Tror du isf att jag ska satsa på 47 cm-grillen begagnad för 500 kronor eller 57 cm-grillen för det dubbla?

Jag hade köpt den nya (större) om du inte har väldigt dåligt med cash. Även om det är en Weber så slits de, speciellt om man varit ovarsam med den. Plus att det enda jag saknat på mina (familjens, dvs jag har inte köpt dem) tidigare grillar är att de har haft för liten yta. Det går att grilla för en i min stora lokgrill, det är bara en fråga om att placera briketterna rätt.
 
Jag hade köpt den nya (större) om du inte har väldigt dåligt med cash. Även om det är en Weber så slits de, speciellt om man varit ovarsam med den. Plus att det enda jag saknat på mina (familjens, dvs jag har inte köpt dem) tidigare grillar är att de har haft för liten yta. Det går att grilla för en i min stora lokgrill, det är bara en fråga om att placera briketterna rätt.

Okej, då ska jag bara räkna mina slantar innan jag slår till :)
 
Jag köpte min lokgrill förra året när jag EGENTLIGEN borde lagt pengarna på annat. Men den var ju på superextrapris och det var ju Buke-träff på g... :angel: Plus att jag hade suktat efter en sådan LÄNGE :D

Har inte ångrat mig en sekund :up:

;)
Ursäkta, men om det är lok du grillar fattar jag att grillen aldrig kan bli för stor! :laugh:

Kunde inte låta bli, din telefon (?) verkar ha infört det som riktigt ord!
 
;)
Ursäkta, men om det är lok du grillar fattar jag att grillen aldrig kan bli för stor! :laugh:

Kunde inte låta bli, din telefon (?) verkar ha infört det som riktigt ord!

Jag använder dator :D Hatar att surfa Buke på telefon... och ja, lokgrill finns i min anpassade ordlista :D Jag har en Landmann Taurus:

pic_31426_6.jpg
 
Jag använder dator :D Hatar att surfa Buke på telefon... och ja, lokgrill finns i min anpassade ordlista :D Jag har en Landmann Taurus:

Tja, ett rejält leksakståg ryms ju på den där i alla fall! ;)

Hahahaha, precis som i polisväsendets anpassade ordlista i Word när jag jobbade där för många år sedan - det gick utmärkt att skriva "brottsplast" utan att det blev en röd orm under ordet. (Även Buke köper det!) Man undrade ju om det var sådant som buset svepte liken i efter morden? ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: attheedge
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 028
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 684
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 385
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp