Köpa en ny kolgrill

LadyCovergirl

Trådstartare
Enkel fråga så jag hoppas på enkla svar :D
Jag behöver köpa en ny kolgrill. Prisvärd, lätt att hantera och lagom i storlek. (Det är förstås svårt att veta vad som är lagom för mig men jag ska inte behöva stå på huk när jag, 171 cm lång, använder den.)
Diameter vet jag faktiskt inte riktigt men jag gissar att många modeller finns i flera storlekar.

Gällande butiker så bor jag strax utanför Malmö så jag räknar med att de flesta butiker finns representerade här :D

Så, ge mig förslag!
 
Kolla Rusta och ÖB, de har flera prisvärda modeller.

Jag älskar halvtunnor men jag är lite galen när det gäller grillning :D och en rund eller fyrkantig grill fungerar utmärkt. Rekommenderar en med hjul, det är så mycket enklare att flytta den.
 
Efter att ha testat många olika märken och varianter så rekomenderar jag att köpa en av lite dyrare modell. Särbon köpte en Weber med diameter på 67 cm, den är dock nästan för stor men han fick ett så bra pris på den så det var inget att tänka på.
 
Efter att ha testat många olika märken och varianter så rekomenderar jag att köpa en av lite dyrare modell. Särbon köpte en Weber med diameter på 67 cm, den är dock nästan för stor men han fick ett så bra pris på den så det var inget att tänka på.

Minns jag rätt var min förra grill en Weber. Dock inte så stor som 67 cm. Tror att Weber finns att beställa från Byggmax. Kan vara ett alternativ.
 
Kolla Rusta och ÖB, de har flera prisvärda modeller.

Jag älskar halvtunnor men jag är lite galen när det gäller grillning :D och en rund eller fyrkantig grill fungerar utmärkt. Rekommenderar en med hjul, det är så mycket enklare att flytta den.

Den förra hade hjul. Praktiskt.
Rusta alltså. Ska ändå till Burlöv center ganska snart för att uträtta lite ärenden så kan smita in på Rusta då också :up:
 
Weber är ju kvalité, frågan är ju bara hur mycket man vill/har råd att ge. Min lokgrill är en Landmann och det är ju mellan- till undre toppklass. Jag fick ett bra pris och använder den mycket så för mig var det värt det. En del tyckte jag var vansinnig som gav de pengarna trots att det var ett bra pris eftersom de själva inte grillar så mycket.

Min tunna som är ett år äldre än min lokgrill är ICAs egna märke och den fungerar utmärkt fast den också fått jobba hårt.
 
Frågan då är om kvalitén också är jämförbar. Bauhaus finns strax utanför min kommun så det är till och med närmare än Malmö :idea:

Det skiljer inga stora summor mellan dom så jag hade nog inte chansat utan valt Weber.

Åh och kläm och känn och bilda din egen uppfattning, det är nog 2 år sedan jag klämde och kände på dom och då ansåg jag att dom var lite skangliga.

Bauhaus har ju även Weber så du har möjlighet att jämföra dom på plats!
 
Weber är ju kvalité, frågan är ju bara hur mycket man vill/har råd att ge. Min lokgrill är en Landmann och det är ju mellan- till undre toppklass. Jag fick ett bra pris och använder den mycket så för mig var det värt det. En del tyckte jag var vansinnig som gav de pengarna trots att det var ett bra pris eftersom de själva inte grillar så mycket.

Min tunna som är ett år äldre än min lokgrill är ICAs egna märke och den fungerar utmärkt fast den också fått jobba hårt.

Jag grillar inte jätteofta så min gräns är inte jättehög. Får kika runt lite och jämföra :)
 
Det skiljer inga stora summor mellan dom så jag hade nog inte chansat utan valt Weber.

Åh och kläm och känn och bilda din egen uppfattning, det är nog 2 år sedan jag klämde och kände på dom och då ansåg jag att dom var lite skangliga.

Bauhaus har ju även Weber så du har möjlighet att jämföra dom på plats!

Praktiskt, bra tips! Tack!
 
En nackdel med weber är att det inte går att höja/sänka grillgallret. Vi var dessutom lite snåla och köpte en utan askuppsammlare så jag är lite sugen på att byta ut den....
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: attheedge
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 179
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 028
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp