Köpa häst, pruta?

Sv: Köpa häst, pruta?

kl

Ifall det är någon som undrar hur det har gått så har vi två st hästar som vi ska åka o kolla på på torsdag, en som ligger flera tusen (15') under max-gränsen, och en som i annonsen låg på maxgränsen, men det stog även att priset är diskuterbart, något som säljaren bekräftade när jag pratade med henom i tele. Så "prutning" i ordets rätta bemärkelse kommer jag nog inte att göra!
Är sååå exalterad över att åka o titta på de här hästarna! Speciellt den andra! :)
 
Sv: Köpa häst, pruta?

Jag köpte min häst ifrån ett företag.

Jag var där och provred en annan häst när jag fick pröva en till som de hade tillsalu.
Jag blev störtälskad direkt, visste inte vad de ville ha för honom då.
Fick ett pris, tyvärr över mitt maxpris som jag kunde ge.
Åkte hem och ringde dem, sa att jag var intresserad men kunde ge max xx summa..
Eftersom denna häst var en mycket speciel häst som inte alla klarar av, och de tyckte att vi vekligen passade ihop så de gick med på mitt pris.
Då " prutade" jag 15 000kr.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 325
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 673
Senast: Lhas
·
Hästvård Hej! Jag letar efter en häst som ska vara för hobbyridning; ridning i skog samt lite dressyrpass och enstaka hopp i paddock. Har...
Svar
15
· Visningar
1 884
Senast: Ridinglady
·
Ekonomi & Juridik Prutar ni när ni köper häst? När gör ni det i så fall? Innan eller efter besiktningen? Hur lägger ni fram det? Jag är jättedålig på...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
11 438
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp