Köpa häst till högre pris än försäkringsbeloppet?

Ha ett sparkonto istället.

Jättesmart. Förutom när hästen trillar av pinnen tidigare än tre år så att jag inte hunnit spara ihop pengarna från försäkringspremien.

Som jag skrev, så länge jag är beroende av livvärdespengarna för att köpa en ny får hon vara försäkrad trots att det kostar. När jag inte är beroende av de för att köpa en ny häst tar jag bort livförsäkringen.

Om jag redan HADE 35' på ett kontot att köpa ny häst för, så hade hon ju inte varit livförsäkrad alls. Men eftersom jag inte har det så är hon livförsäkrad.
 
Jag har en Kwpn, livförsäkrad 60 000 och betalar väl runt 10 000 per år skulle jag tro. Har inte stenkoll, sitter på jobbet och alla försäkringar dras i en klumpsumma. 50 000 vet och extraförsäkringar.
Jag köpte henne för mindre men tog över försäkringen i Folksam.

När jag tog bort mitt Swb för två år sedan var han 19,5 år och jag fick ut livsumman.
Hela livsumman? Vilket bolag?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ett enormt dilemma. Jag och en vän hyr varsin islandshäst av en kvinna som har fött upp dessa, kvinnan har väldigt många...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
16 382
Senast: Chefen
·
D
Ekonomi & Juridik Hej! Jag vänder mig till er här på buke då jag har ett problem. Detta nick är nygjort och jag vill inte röja mitt riktiga till hänsyn...
2
Svar
26
· Visningar
8 234
Senast: lilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Skällande små hundar, ägarnas fel?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp