Köpa ny dator

linnsan81

Trådstartare
Jag funderar på att köpa en ny dator till sommaren.
För tillfället har jag en 15.5" Hp som har fungerat utmärkt i snart 6 år men den börjar bli lite seg. Jag surfar mycket, tittar på TV och jobbar i program som Word, Excel och Powerpoint. Desstom tar jag mycket bilder och vill lätt kunna redigera dessa.

Vad jag är ute efter är en smidig bärbar dator som är enkel att ta med sig men samtidigt bra att jobba med. Jag vill också kunna använda Skype, som jag inte gör idag eftersom ja inte har en webcam.

Jag har aldrig haft en Mac men är lite sugen på en. Hur funkar det att synca mellan en Mac & PC? Kan man göra document i Word och synca med en Mac?

Tar gärna emot tipps på olika typer av datorer så att jag sen kan gå till butiken och titta lite närmre på dem sen.

Kan man jobba (skriva document) med en Ipad? Funkar det bra om man har separat tangentbord till? Någon som har erfarenhet av detta?
 
Sv: Köpa ny dator

Kan man jobba (skriva document) med en Ipad? Funkar det bra om man har separat tangentbord till? Någon som har erfarenhet av detta?
Nja. Jag har både vanlig laptop och ipad via jobbet, och min fru har använt ipaden hemma någon månad eftersom hennes laptop varit trasig. Hon har varit vansinnig ibland eftersom somliga grejor inte går att göra, åtminstone inte lika lätt som på en vanlig dator. Själv skulle jag säga att en ipad är ett praktiskt (om än dyrt) komplement till en laptop i många lägen men absolut ingen ersättning.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 364
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Jag är i akut behov av att köpa en ny dator då den jag har är gammal och inte helt stabil. Egentligen borde vilken enkel skitdator som...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 480
Senast: Shaggy
·
IT & mobiler Nu behöver jag lite hjälp att tänka. :) Allting har ju plötsligt blivit så väldigt digitalt och jag känner (ve och fasa) att jag inte...
Svar
14
· Visningar
1 242
Senast: EmmaN
·
Skola & Jobb Jag skäms när jag skriver dethär men jag är otroligt dålig på datorer o datorprogram.Lärde mig typ Word för 25 år och minns typ hur man...
Svar
7
· Visningar
746
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp