Köpa ponny till (litet) barn?

Sv: Köpa ponny till (litet) barn?

Vi hittade den lille krabaten på hastnet, 50 mil härifrån. Det kändes att han var Ponnyn, så det var bara att åka.

Vad gäller att låta sig ledas i pannluggen av en 2-åring så faller det inom gränserna för vad jag anser acceptabel olydnad... När jag lämnar boxdörren öppen åt lilleputten så är det ok för mig att han traskar runt i stallet. Det går alldeles säkert att uppfostra en shettis att stanna i sin låda också, jag har bara inte tänkt på det som ett problem!
 
Sv: Köpa ponny till (litet) barn?

hihi, 50 mil, jag tycker alla verkar finnas just i södra Sverige!

Jag hinner inte med hästnet-ponnyerna, de är sålda innan jag har en chans till det lediga dygn som krävs. :cry:
 
Sv: Köpa ponny till (litet) barn?

Min var en Stockholmare! Du får sluta hänga här på Buke och vakta på hastnet istället... ;)
 
Sv: Köpa ponny till (litet) barn?

Min var en Stockholmare! Du får sluta hänga här på Buke och vakta på hastnet istället... ;)

Hehe!

Jag vaktade i höstas när jag funderade på att göra en ren barnhästgrupp runt mitt 29-åriga sto men sedan när jag inte hittade någon bra ponny hämtade jag hem fler islänningar som sällskap istället så jag har inget akut behov.

Nu bevakar jag med ett öga för att inte missa något superexeptionellt men det hindrar de flesta köp att jag inte har något stall ännu, jag har släppt min flock på ren lösdrift (4 hästar, två ligghallar, 9 hektar varierad underbar hage) under vintern. De flesta säljare har i mina ögon underliga krav på att ponnyn ska uppstallas.

Men i maj flyttar vi och får hästarna hemma, då ska jag gå ut hårt vad gäller Projekt Ponny igen :idea:
 
Sv: Köpa ponny till (litet) barn?

*kl*

Lyngey 20 år i D-ponny-format är en pärla, men det är lite svårt för Vidar att signalera rätt med hjälperna när han inte når nedanför sadeln och jag vet inte om jag törs släppa dem lösa ute i terrängen, hon är stor, stark och SNABB så jag kommer inte ifatt :crazy:



Men de har kul :banana:

n661642687_1490754_8011.jpg


n661642687_1490756_707.jpg


n661642687_1490758_3249.jpg


Skjóna (med kompisen) som är "B-ponny" behövs ändå mer styrka och vikt för att rida så det handlar inte bara om cm.

n661642687_1490759_4749.jpg
 
Sv: Köpa ponny till (litet) barn?

Ja, barn och hästar är lite tacksamt även med mobilkameran :cool:

Men på nedersta bilden syns det verkligen hur mycket för stor Lyngey egentligen är - Vidar har ju inte en chans att påverka med skänklarna. Det är trist om de lär sig att sparka allt vad de orkar på sadeln när hästen egentligen ska ridas med en antydd vadkramning 3 dm längre ner :crazy:

Och han vill helst galoppera heeeeeeela tiden och flyger nästan av bara av hennes vanliga steg.

Jag drömmer om att kunna ha med mig ett litet harmoniskt ekipage på uteritterna :love::love:
 
Sv: Köpa ponny till (litet) barn?

Min dotter ska få så många ponnyer hon vill ;). Nej men inte riktigt så, men jag ska aldrig någonsin neka henne en häst. Hon ska faktiskt aldrig behöva kämpa så som jag fick göra med ointresserade föräldrar och dålig ekonomi. Hon ska få det lätt. För om det bara är en massa jobb , så kommer hon lessna som jag gjorde. Men för den skull ska hon inte bli en satmara som är extremt bortskämd. Jag vill bara underlätta ett ev intresse. Hobbys ska inte vara ett evigt kämpande hela tiden.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har alltid sagt det och jag står för det - jag ska aldrig bli en ponnymamma. Men.... I höstas började min dotter (5,5) rida lektion...
2
Svar
39
· Visningar
3 582
Senast: Sunshine
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 016
Senast: Efwa
·
Y
Träning Min dotter ska börja rida till sommaren är det tänkt, har inte fått någon plats än på ridskolan det är väldigt lång kö speciellt till...
2
Svar
20
· Visningar
2 712
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp