Bukefalos 28 år!

Köpa Shettistravare, vad tänka på???

Sv: Köpa Shettistravare, vad tänka på???

Det blir så att vi som föräldrar är "ägare" och dottern tar det ansvar hon är mogen för vid 12 års ålder. För att så småningom växa in i ansvaret att ta hand om egen häst. Vi har ca. 15 hästar på gården så hon vet mycket väl vad det handlar om. Dessa hästar hjälps vi åt med, både föräldrar och barn men vi vuxna är självklart huvudansvariga. Hon kommer inte stå ensam med en ponny som hon inte "orkar, vill, klarar av" att sköta själv. Vi hjälps åt tillsammans för att skapa en bra grund för hela hennes ev. häst-liv!
Jag fick denna hjälp av mina kloka föräldrar när jag var hennes ålder och det är guld värt!
 
Sv: Köpa Shettistravare, vad tänka på???

Enligt mig, är man inte mogen att ha djur förrän upp i tonåren. Fast det är ert val. Bara för att man är rid- och hästvan, betyder inte det att man ska äga och ta hand om ett vuxet djur.

Vilken tur att inte alla resonerar som du! :rofl::rofl:

Jag är uppfödd ungefär som Argona och fick min första ponny när jag var 5 år, och oj vad mycket glädje och sorg och kunskap om livet hästarna gav mig redan som barn!
 
Sv: Köpa Shettistravare, vad tänka på???

Ja, det är ju skönt att man kan tänka olika. Vi ställer ju inte dottern och ponnyn i stallet och säger "sköt detta nu";)
 
Sv: Köpa Shettistravare, vad tänka på???

Ja, det är ju skönt att man kan tänka olika. Vi ställer ju inte dottern och ponnyn i stallet och säger "sköt detta nu";)

Ja det skulle ju bli lite jobbigt för henne att ta sig till tävlingar och sånt då? :angel::idea:
 
Sv: Köpa Shettistravare, vad tänka på???

Enligt mig, är man inte mogen att ha djur förrän upp i tonåren. Fast det är ert val. Bara för att man är rid- och hästvan, betyder inte det att man ska äga och ta hand om ett vuxet djur.

Men fölungar går bra eller??:D

Till TS
Låter som en trevlig ponny. Lycka till!
 
Sv: Köpa Shettistravare, vad tänka på???

Fast det är väll ändå föräldrarna som har huvudansvaret om man skaffar en ponny till sina barn?? Och det finns massor med vuxna som inte heller borde ha djur, fasten de är vuxna..
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 579
Senast: Juli0a
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 811
Senast: Shixle
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 678
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 493
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp