Bukefalos 28 år!

Köpa systemkamera..

Sv: Köpa systemkamera..

Jaha, jag visste inte att det hade kommit ett nytt. :o Men vad bra, tack så mycket för länken också. :)
 
Sv: Köpa systemkamera..

mjo det lanserades iom att 450D släpptes som det nya kitobjektivet, 400D's levereras fortfarande med det gamla EF-S 18-55 f 3.5-5.6 II, vs utan bildstabilisator. :)
 
Sv: Köpa systemkamera..

Nämen, menar du att det finns ANDRA som fotar och säljer? Oj då...

Allvarligt. Whatever.

Jag har inte sagt att någon här måste ha en superduper fullformatkamera. Jag förklarade bara hur JAG upplever det. Jag är supernöjd att jag kan hissa upp ISO så jag kan ha de tider jag vill ha när jag fotar och ändå vara nöjd med bilderna. JAG nöjd med bilderna är den springande punkten. Kunderna är "gemene man" som jämför med sina försök från läktaren.

Vad är det jag ska göra om och rätt? Jag får inte ha min åsikt menar du hur jag upplever de kameror jag haft? Att jag ser skillnad på bilder tagna med D80 jmfrt med D700 t.ex. förstorade till 20x30.

Vad har du för problem egentligen?

Då är man tillbaka efter en jul fylld av resor och jobb...yippie...:(

Om du försöker degradera mig till en amatörfotograf med nollkoll, så måste jag självklart bemöta det, tycker inte du?

Mitt problem är att du sprider på myter att skärmen avslöjar det färdiga slutresultatet, vilket inte är fallet, tryck/utskrifter är ett mycket mer förlåtande medium.

Mitt problem är att jag faktiskt avskyr människor som medveten lurar sina medmänniskor att köpa varor eller tjänster som de inte behöver, de kallas vanligtvis för försäljare och skall inte maskera sig som vänliga människor på ett forum!

Mitt problem är att du kraftigt överdriver vinsterna med en FF-kamera i en tråd som handlar om instegs kameror!

Mitt problem är att din jämförelse är lika relevant som att jag skulle skriva att jag upplever nya SAAB 9-3 som nervös, men i själva verket, i det dolda, prata om farter över 200 km/h. Vilket knappast är relevant för den genomsnittliga brukaren, utan endast är information för någon procent av befolkningen.

Jag hade aldrig brytt mig om att besvara dig om du hade sagt som det är, "om du detaljstuderar utskrifter så ser man en viss skillnad mellan D80, D300 och D700", då hade jag faktiskt snarare berömt dig för din klarsynthet!
 
Sv: Köpa systemkamera..

Men jag ser ju skillnad på bilderna som jag tagit med respektive kamera, i samma storlek på utskrifterna. Får jag inte skriva det då?

Jag har inte degraderat dig öht, det är du som försökt förlöjliga mig.

Jag har aldrig påstått att jag är någon stjärnfotograf, tvärtom har jag bara hållit på ett drygt år och lär mig mer och mer för varje session. Och inte sjutton har jag försökt lura någon! Jag bara uttrycker hur JAG upplever saker. Inte heller är jag säljare (tvärtom inköpare, men inte av elektriska prylar).

MIN upplevelse av kamerorna är att det är ca 1 stegs skillnad per kamera. Två steg gör mycket i alla fall i min värld. Att jag sen är tillräckligt nybörjare för att inte kunna uttrycka mig rätt i dina ögon borde väl ett proffs som du kunna se igenom. Eller? Vad för fotokunskap du nu har, det har jag ju faktiskt ingen aning om, medan mina resultat lätt går att hitta på nätet.
 
Sv: Köpa systemkamera..

Mitt problem är att jag faktiskt avskyr människor som medveten lurar sina medmänniskor att köpa varor eller tjänster som de inte behöver, de kallas vanligtvis för försäljare och skall inte maskera sig som vänliga människor på ett forum!

Mitt problem är att du kraftigt överdriver vinsterna med en FF-kamera i en tråd som handlar om instegs kameror!
Gösses!
Som försäljare blir jag faktiskt nästan sårad då jag tar det som en hedersak att aldrig lura på en kund något, snarare tvärtom. Nu säljer inte jag fotoprylar, tyvärr, men det skulle nog blivit dyrt för familjeekonomin i längden....
Men jag har erfarenhet av de här kamerorna. Det är inte fullformatet som gör d700 och d3 så fantastiska, det är en bidragande del, visst, men det är avsaknade bruset på de höga isotalet som räddar situationer där andra misslyckas.

Du gjorde en jämförelse med bilar, ett ämne jag egentligen borde hålla mig utanför, men ändå. Folk ställer upp en behovsbild av att behöva en xc90 eller hummer, men vill betala för en seat.
Det är tufft att få till bra bilder i ridhus, tro mig, jag försöker ideligen, men min d80 kan bara prestera en del, även med bra objektiv. Då jag sett resultaten med d700 och d3 tagna under samma premisser så blir man häpen, jävlar vilken skillnad, men är det värt det för mig, inte under nevarande ekonomiska omständigheter, men hade jag mer kapital, garanterat!
Det är riktigt stor skillnad!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har börjat bli sugen på att skaffa en systemkamera igen efter att ha varit utan i ca 5 år, hade tidigare en canon eos 1000d med ett...
Svar
0
· Visningar
366
IT & mobiler kan börja med att säga att jag är helt kass på detta med fotografering och har ingen aning om vad jag söker, men tänkte att ni kanske...
Svar
1
· Visningar
406
IT & mobiler Jag ska köpa mig ny kamerahus och nytt teleobjektiv till mig själv i födelsedagspresent. Hur skulle ni tänka: Befintligt kamerahus: typ...
2
Svar
25
· Visningar
1 925
Senast: Rialavargen
·
IT & mobiler Har funderat ett tag på att köpa en riktig kamera men det har inte blivit av pga många anledningar, bl.a. då vissa anger att...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: Lii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp