Vilken kameralins skall jag köpa

vinkelina

Trådstartare
kan börja med att säga att jag är helt kass på detta med fotografering och har ingen aning om vad jag söker, men tänkte att ni kanske kan hjälpa mig

Jag har en Nikon D40 systemkamera med standardlins (?) 18-55 mm. Nu skulle jag vilja uppgradera den lite. Söker en lins som jag kan fota "nära" på avstånd med. Typ vågor på stranden en stormig dag eller barnen som leker ett par meter bort dvs att man inte behöver stå så nära för att få en bra bild.

Budgeten är ca 1500 kr (150€) och kan tänka mig att köpa en begagnad. Men vet inte riktigt vad jag skall ha, vill helt enkelt utveckla mina kunskaper)
 
kan börja med att säga att jag är helt kass på detta med fotografering och har ingen aning om vad jag söker, men tänkte att ni kanske kan hjälpa mig

Jag har en Nikon D40 systemkamera med standardlins (?) 18-55 mm. Nu skulle jag vilja uppgradera den lite. Söker en lins som jag kan fota "nära" på avstånd med. Typ vågor på stranden en stormig dag eller barnen som leker ett par meter bort dvs att man inte behöver stå så nära för att få en bra bild.

Budgeten är ca 1500 kr (150€) och kan tänka mig att köpa en begagnad. Men vet inte riktigt vad jag skall ha, vill helt enkelt utveckla mina kunskaper)
Ett sånt här kanske skulle passa?
https://www.tradera.com/item/301999...00mm-f-4-5-6g-if-ed-af-s-dx-vr#view-item-main
 

Liknande trådar

Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 890
Senast: _Taggis_
·
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 099
Senast: sjoberga
·
Fritid Hilfe! Jag är sugen på ett nytt objektiv till min Nikon D90, och jag vet nog på ett ungefär vad jag vill ha för egenskaper men inte...
2
Svar
23
· Visningar
1 560
Senast: YlvaG
·
Hästmänniskan Jag blir mer och mer säker på att jag vill ta upp hästeriet igen. Jag sålde min häst 2010 och har sedan dess mer eller mindre varit helt...
2
Svar
30
· Visningar
3 661
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp