Bukefalos 28 år!

Köpavtal - långt inlägg, Hjälp mig!

Sv: Köpavtal - långt inlägg, Hjälp mig!

Nu verkar det ha löst sig - det var ju bra - fast jag måste hålla med om att avtalet i sitt första skick verkade helt Koko.. "Jag säljer min häst till dig, men jag bestämmer över den ändå, typ".
Ang livförsäkring så gäller följande (i alla fall på min):
Det avtalade försäkringsbeloppet sänks när du förnyar försäkringen från och med det år hästen blir 16 år. Beloppet sänks med 20 procent per år, dock som lägst till 5 000 kronor. Beloppet avrundas till närmaste hundratal kronor. Försäkringen upphör vid förfallodagen det kalenderår hästen uppnår 21 års ålder.
Sedan är jag inte säker på att man ens FÅR teckna en ny livförsäkring på en häst som är 18:confused:
 
Sv: Köpavtal - långt inlägg, Hjälp mig!

jag skulle aldrig skrivit på det där avtalet. Jag tror inte att de är många andra köpare som skulle göra det.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 281
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 616
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 976
Senast: ameo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 029
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp