Köpeavtal

prinsessfeminist

Trådstartare
Hur har era köpeavtal sett ut? Har ni varit med om att det med avtalet följer ett avtal där uppfödaren har haft rätt till parning/-ar (hane)?

Hur har de avtalen i så fall sett ut? Jag syftar inte på fodervärdsavtal - utan på "vanliga" köpeavtal.
 
Sv: Köpeavtal

Om du bara vill se ett helt vanligt köpeavtal så kan jag ju scanna mitt.. Men något avtal om parningar har jag inte.
 
Sv: Köpeavtal

glee skrev:
Om du bara vill se ett helt vanligt köpeavtal så kan jag ju scanna mitt.. Men något avtal om parningar har jag inte.

Tack det var snällt! Men det behöver du inte göra. Jag har ett vanligt avtal från min gamla hund, jag bara undrade hur ett "specialavtal" skulle vara utformat.

Tack ändå för din hjälpsamhet! :bow:
 
Sv: Köpeavtal

Nu när ni ändå är inne på detta med speciella avtal.

EX: Om en uppfödare vill använda en såld valphane i avel senare i livet( om det går bra på utställning vill säga ) går det då( som ägare ) att skriva in i kontraktet att detta är godkänt endast om hanen vid röntgen har A eller B höfter ?
 
Sv: Köpeavtal

Om valpen är såld är det ägaren som bestämmer om hanen skall tillåtas gå i avel. Det spelar ingen roll om det är uppfödaren som är intresserad eller någon annan. Som ägare tar du betalt och ställer själv krav på både din egen hund och tiken han skall para. Om ni däremot har avtalat om avelsrätt är det lämpligt att skriva in ALLT som rör ev. parningar i avtalet.

Mvh,
Duvan
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 539
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
10 945
Senast: nullo-modo
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 320
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
703

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp