Köpte jag en dålig julklapp?

vinkelina

Trådstartare
Just nu tycker jag att min man är en otacksam liten skit

Han hade ingen önskan till jul och sa att jag inte behöver köpa nått. Men de ville jag göra. Så körde på en nyttopresent. Nämligen nya torkarblad till hans bil, av ett bättre märke.

Bakgrunden är att de borde blivit bytta redan för 6 månader sedan, nu är de sämre än skit. Han pendlar 3 mil enkelväg till jobbet och jobbar treskift. Så han åker i alla väder och någon gång mellan 6 på morgonen och 9 på kvällen till jobbet. (Och hem efter 8-10h)

Han tyckte att de var sämsta julklappen ever. Som att han skulle köpt en skurhink till mig. Själv skulle jag bli glad över torkarblad (och skurhink om de skulle behövas en)
 
Låter väl som en jättebra julklapp i mina ögon men folk ser så olika på det. Min bror fick en dammsugare (av bättre kvalitet, jag har samma) i julklapp ett år från mamma. Personalen i affären tyckte det var en tråkig julklapp :confused:
Eftersom folk har typ allt så är det ju perfekt när man hittar den där grejen de behöver men inte ids köpa själva
 
Jag fick torkarblad både detta och förra året av maken, bästa klappen någonsin. Men så önskar jag mig aktivt det också.

Gillar nyttoklapparna men vill gärna ha något ”extra” som han tänkt ut genom att lyssna in vad jag helt i förbifarten slängt ur mig är fint.
I år blev det två kaffemuggar bland annat.

Förstår din man, jag är likadan... säger att jag inte behöver något, men vill såklart ha ändå 🙈😂
 
@vinkelina: Alltså... han önskar sig inget, du vill ge honom något iaf, fixar en sak han har nytta av nästan varje dag och han tycker att presenten inte duger?!

Vilken barnrumpa :laugh: han får nog se till att kamma sig lite och växa upp.

Min särbo och jag utväxlar tämligen icke-romantiska presenter... jag har bla fått en tvättmaskin och han fick senast en trimmer. Vi har båda väldigt specifik smak vad gäller det mesta så köpa något annat än nyttopresenter är svårt. Jag är i allmänhet pank och han är inte det, då tycker vi båda att det är bättre att jag får saker i stil med tvättmaskinen som annars skulle gjort ett rejält hål i min ekonomi. Bättre en sådan sak än smycken jag nästan aldrig använder (som jag faktiskt också fått och bär med glädje de gånger jag klär upp mig).
 
Jag skulle nog känna att det var ganska tråkigt att få nåt sånt men så har jag råd med torkarblad själv och det bara ren lathet när jag inte byter dem. Däremot fick jag trådlösa inbyggda hörlurar i ett pannband vilket jag tyckte var himla bra tänkt av maken då jag gärna går och lyssnar på poddar på hundpromenaderna, dessutom är han realist så han köpte inte dyra såna då jag har en tendens att avverka hörlurar på löpande band :p.
Nyttopresenter har jag inget emot att få av andra men maken får gärna ha tänkt till lite om han ska ge mig nåt annars så är jag hellre utan.. Lite som när han kommer hem med blommor, vi vet bägge att han köper dem till sig själv då jag är totalt ointresserad av sånt så det en ganska tom gest att försöka ge mig det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 055
Senast: Meggan
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 376
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 272
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp