Bukefalos 28 år!

Kör-körkort?

Lighter

Trådstartare
Hej! Jag har tidigare ägnat mig mest åt ridning, hade en period sambo som körde häst och jag fick följa med som side-kick. Nu går jag i funderingar på att skaffa mig ett par shettisar att köra med men känner att jag egentligen inte kan något om körning.

Finns det "körskola" för hästkörning? Nånstans där jag kan gå och förkovra mig i hästkörning redan innan jag köper in mina shettisar? Eller är det privata kontakter som gäller?
 
Hej! Jag har tidigare ägnat mig mest åt ridning, hade en period sambo som körde häst och jag fick följa med som side-kick. Nu går jag i funderingar på att skaffa mig ett par shettisar att köra med men känner att jag egentligen inte kan något om körning.

Finns det "körskola" för hästkörning? Nånstans där jag kan gå och förkovra mig i hästkörning redan innan jag köper in mina shettisar? Eller är det privata kontakter som gäller?

Jag kan rekommendera travskolor... även om det inte är sådan körning du kommer hålla på med så är det grunderna och man lär sig hålla reda på vagnen osv ;)
Som ryttare leder man ju in hästen i stallet, glömmer vagnen ibland heheheh....
 
[Messy, post: 17310960, member: 6915"]Jag kan rekommendera travskolor... även om det inte är sådan körning du kommer hålla på med så är det grunderna och man lär sig hålla reda på vagnen osv ;)
Som ryttare leder man ju in hästen i stallet, glömmer vagnen ibland heheheh....[/QUOTE]

Glömma vagnen?!? :nailbiting: Nu fick jag stora nojjan!

Travskola låter annars som en bra ide, men kan jag gå där även i mogen ålder? ;)

Och var hittar jag dessa travskolor? Bor just nu nära Göteborg :)
 
[Messy, post: 17310960, member: 6915"]Jag kan rekommendera travskolor... även om det inte är sådan körning du kommer hålla på med så är det grunderna och man lär sig hålla reda på vagnen osv ;)
Som ryttare leder man ju in hästen i stallet, glömmer vagnen ibland heheheh....

Glömma vagnen?!? :nailbiting: Nu fick jag stora nojjan!

Travskola låter annars som en bra ide, men kan jag gå där även i mogen ålder? ;)

Och var hittar jag dessa travskolor? Bor just nu nära Göteborg :)[/QUOTE]

Kontakta närmaste travbana och fråga!
 
Glömma vagnen?!? :nailbiting: Nu fick jag stora nojjan!

Travskola låter annars som en bra ide, men kan jag gå där även i mogen ålder? ;)

Och var hittar jag dessa travskolor? Bor just nu nära Göteborg :)

när man går ut genom dörren... hehe.... man kan fastna ;)

Åby har http://abytravet.se/utbildning/om-travskolan/

Jag å pappa gick prova på 3 gånger för 2år sen, sen börja jag köra hos en travtränare....
sen blev jag biten å håller på å tar licens hahaha.... fasiken så det kan bli haha!
Jag är 36...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152981627036962&l=e0a7a8ce53
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 411
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 809
Gnägg Hej kanske blir en luddig tråd! Och hoppas jag lagt den under rätt prefix :) Jag har inga planer på att köpa ridhäst igen, i alla fall...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 810
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 998
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Föl 2020
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp