Köra över flyktingar?

Nej men dra mig baklänges. Det är ju helt sjukt. Två gånger dessutom. Den tidigare frågan var "går hatsajterna för långt?". Skratta eller gråta, undrar man förtvivlat.
 
Det skulle gå att lösa betydligt enklare.
Man har ju en bra motor.
Skaffa lite elektriska prylar och gör hela ekipaget strömförande.
Åket står ju på gummihjul så borde gå.
När sedan någon tar tag i bil eller släp för att skära sönder kapell eller bryta sig in åker han på en smäll

Med tanke på vad ett kapell kostar så.....

Men skämt åsido, vad anser du åkardrängen ska göra då?

Skadorna på bilen kanske dras på hans ersättning. Tiden det kostar får han betala.
Det riktiga vore väl att ta fast dem som springer där. Kolla papperen, om de inte har papper så lyfter man tillbaka dem till den spanska enklaven i Afrika. Så får de börja om. För utvisa dem från EU stöter då på praktiska svårigheter.
De kan ju helt enkelt söka asyl i Frankrike. Och då få en laglig prövning.
 
Senast ändrad:
Det skulle gå att lösa betydligt enklare.
Man har ju en bra motor.
Skaffa lite elektriska prylar och gör hela ekipaget strömförande.
Åket står ju på gummihjul så borde gå.
När sedan någon tar tag i bil eller släp för att skära sönder kapell eller bryta sig in åker han på en smäll

Med tanke på vad ett kapell kostar så.....

Men skämt åsido, vad anser du åkardrängen ska göra då?

Skadorna på bilen kanske dras på hans ersättning. Tiden det kostar får han betala.
Det riktiga vore väl att ta fast dem som springer där. Kolla papperen, om de inte har papper så lyfter man tillbaka dem till den spanska enklaven i Afrika. Så får de börja om. För utvisa dem från EU stöter då på praktiska svårigheter.
De kan ju helt enkelt söka asyl i Frankrike. Och då få en laglig prövning.
Men.. Det är publiceringen som är galen och frågan här.Med frågan om det är rätt eller fel.
Hur störd är man om man frågar om det är rätt att köra på folk?
 
Men.. Det är publiceringen som är galen och frågan här.Med frågan om det är rätt eller fel.
Hur störd är man om man frågar om det är rätt att köra på folk?
Ja översätt det med att någon varje natt förstör staketen och släpper ut hästarna.

Det är inte rätt men jag förstår hans frustration.
 
Vad spelar det för roll?
När är det ok att köra över folk?
Om någon försöker skada mig eller mitt fordon så stannar jag inte.
Det om ngt lärde jag mig när vi körde bil i östra Turkiet.

Naturligtvis är det fel att med berått mod köra på en oskyldig människa. Men i det här fallet är båda lika dåliga kålsupare. De, som skär sönder kapell, kastar stenar eller bryter sig in i bilar och de som inte stanna när människorna springer på vägen.
 
Världen har blivit galen. Försökte komma på var det finns goda nyheter någonstans men kunde inte komma på något. Putin, ISIS, Ukraina, Trump, EU, flykting 'uppgörelsen' SD, klimatmötet, Al-Shabab, Ebola. Tea Party, Har jag glömt något?

Nästa fråga: Hitler tyckte om hundar, var han därför en god man?

Sönderskurna däck är naturligtvis lika allvarligt som att medvetet försöka köra på och skada en annan, desperat, människa.Tror någon på fullaste allvar att människorna som springer på vägen i filmen försöker komma till EU gör det för skojs skull? Undrar hur vissa på det här forumet skulle agera om hen förlorade allt och dessutom tvingades att fly från sitt hem pga krig, fattigdom och förstörelse.

Vi i Sverige kan aldrig helt sätta oss in i deras situation, men för att få en liten, liten känsla av det: åk ner till Kobane, till Liberia, Mogadishu, Irak, Syrien eller ett turkiskt läger och lev där i ett år en månad, en vecka, en dag och säg sedan att ni inte skulle göra vad som helst för att komma därifrån.
 
Världen har blivit galen. Försökte komma på var det finns goda nyheter någonstans men kunde inte komma på något. Putin, ISIS, Ukraina, Trump, EU, flykting 'uppgörelsen' SD, klimatmötet, Al-Shabab, Ebola. Tea Party, Har jag glömt något?

Nästa fråga: Hitler tyckte om hundar, var han därför en god man?

Sönderskurna däck är naturligtvis lika allvarligt som att medvetet försöka köra på och skada en annan, desperat, människa.Tror någon på fullaste allvar att människorna som springer på vägen i filmen försöker komma till EU gör det för skojs skull? Undrar hur vissa på det här forumet skulle agera om hen förlorade allt och dessutom tvingades att fly från sitt hem pga krig, fattigdom och förstörelse.

Vi i Sverige kan aldrig helt sätta oss in i deras situation, men för att få en liten, liten känsla av det: åk ner till Kobane, till Liberia, Mogadishu, Irak, Syrien eller ett turkiskt läger och lev där i ett år en månad, en vecka, en dag och säg sedan att ni inte skulle göra vad som helst för att komma därifrån.
Vadå komma till EU?
De är ju redan i norra Frankrike, mer i EU kan man väl inte komma?
Vad de vill är att komma in i Storbritannien, Schengen-EU duger inte åt dem..
 
På ett sätt kan jag förstå lastbilschauffören, läget i Calais har varit helt kaos, då flyktingarna ställer sig i vägen och blockerar för att ta sig ombord på lastbilarna i ett försök att ta sig över till England.
Kan förstå lite frustrationen bland chaufförerna, men att det ska va okej att köra över, vete tusan, men läget där är helt utom kontroll... är bara glad att jag själv slipper köra där, måste vara hemskt både som flykting och som chaufförer..... :S
 
Man får inte köra över folk. Såklart.

Jag är glad att jag inte måste köra lastbil i området där. Vandalisering av desperata människor och inte bara sönderskurna däck, det kastas sten och krossas rutor. Och situationen är varken förarnas eller flyktingarnas fel men måste hanteras av båda. Fy fan!
 
På ett sätt kan jag förstå lastbilschauffören, läget i Calais har varit helt kaos, då flyktingarna ställer sig i vägen och blockerar för att ta sig ombord på lastbilarna i ett försök att ta sig över till England.
Kan förstå lite frustrationen bland chaufförerna, men att det ska va okej att köra över, vete tusan, men läget där är helt utom kontroll... är bara glad att jag själv slipper köra där, måste vara hemskt både som flykting och som chaufförer..... :S

Såklart man får vara frustrerad men därifrån till att köra över en annan människa är det väldigt långt! Jag har jobbat på ställen som totalrenoverades och byggdes till. Hantverkarna var i vägen hela tiden och hindrade mig från att göra mitt jobb. Skulle jag ens haft någon anledning att vara otrevlig mot dem? Nej självklart inte! Alla människor är okränkbara och har samma värde. Att ens hinta om att någon skulle ha rätt att bete sig illa mot andra visar ens egen människosyn. Ens syn att andra människor inte har samma värde som en själv, att man anser sig vara förmer än andra. De här människorna som är på flykt är desperata! De gör vad de kan för att överleva. De har upplevt mer än vad de flesta ens skulle kunna ta in så att ens tänka att man har rätt att göra dem illa får mig att må illa. Jag hoppas verkligen att lastbilschauffören identifieras och ställs inför rätta och blir hårt dömd. Det här är verkligen inte okej på något sätt och en människa som kan bete sig så ska inte sitta bakom ratten i ett flera ton tungt mordvapen.
 
Att köra på någon är aldrig rätt. Att publicera det hela som de gjorde var inte rätt. Jag är sedan tidigare inte direkt imponerad av Nyheter24:s journalistiska nivå så jag är inte förvånad.
 
Naturligtvis får man inte köra på andra... Men herregud vilket kaos! Stackars både flyktingar och chaufförer. Undrar hur många av dessa flyktingar som faktiskt måste gå emot flera av sina tankar om hur man faktiskt beter sig mot andra människor.
 
Vad man måste ha klart för sig är att människor är beredda att gå långt för att uppnå sina drömmar.
Dessa individer är till 100% övertygade om att de kommer att kunna skapa sig ett gott liv i Storbritannien. Så de lär vara svåra att stoppa.
Naturligtvis struntar de fullständigt i den ekonomiska skada de genom sitt handlande förorsakar åkerier och förare
Till saken hör sedan att de flesta av dem inte har oändliga resurser med sig.
Då de vägrar söka asyl i Frankrike så får de heller ingen hjälp av myndigheterna.
Så jag misstänker att kriminaliteten ökat märkbart i närområdet till tunneln.

Läste nyligen en artikel från Tyskland.
Där en mindre stad fick ta emot ett större antal flyktingar. De huserades dels i befintliga sk platt-byggnationer och dels i nya provisoriska hus.
Antal anmälda tillskaffnings brott ökade med 300%
Alltså snatterier, saker stulna från källare, garage o tomter.

Vilket är förståeligt.
För en tonåring som aldrig ägt en egen cykel, egna märkeskläder, hans ser nu dessa saker ligga omkring lite varstans. Och risken är försumbar jämfört med det han hittills upplevt.
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 756
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 544
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 438
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 051
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tjockistråden 3
  • Vi som pluggar del VII
  • Flytta eller ej?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp