Körning och sparkande dressyrhäst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var första gången det gick lite lugnare i vagnen. Lite fram o tillbaka på vägen fortfarande, men inget rusande, kast åt sidan eller trippande. Så för att vara tinker, lugnt! Däremot var Indra galen istället. Så fort skänklen kom lite bakom läget så var det kick på sidan med bakbenen. Jättekul tyckte dottern som var ute för första gången på två dagar. Mamman tycker dock inte det utan vill att de skrittar lugnt, efter, vagnen. Vi väntar på blåsten och har lagt in extra hö, stängt fönstren och hinkar extra vatten. Var ute i god tid och motionerade hästarna men det blev en rejäl hagelskur på halva rundan. Blöta och frusna gick vi in och balkade kladdkaka med grädde till kaffet. En gullig film på tv'n så var eftermiddagen räddad. Nu är det mörkt igen och hästarna har fått gå in. Det är vitt på backen men vinden har mojnat lite igen. Hästarna var dock jättenöjda när de fick gå in igen. Vi har börjat kalla dem iinehästarna, de är som innekatter nu mera och vill inte gå ut.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 423
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 441
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 067
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
726
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp