Kokat sylt

Jag har en massa aroniabär i mina frysar och behöver koka sylt av dem. Men jag har dragit mig för att koka sylten för jag tycker det ser ut som blod i kastrullen. Men idag hade jag boendestöd och backup-planen var att boendestöd skulle koka sylten. Men jag klarade av det helt själv! Så jävla najs!
 

Det är lite svårt att beskriva. Färska bär är i alla fall ganska sträva. De blir bättre efter en vända i frysen.
Jag insåg det efter att jag frågat, är ju samma sorts fråga som om någon frågat mig hur blåbär smakar :p
Men det låter som att det kan bli en lite frisk sylt då?
 
Jag har en massa aroniabär i mina frysar och behöver koka sylt av dem. Men jag har dragit mig för att koka sylten för jag tycker det ser ut som blod i kastrullen. Men idag hade jag boendestöd och backup-planen var att boendestöd skulle koka sylten. Men jag klarade av det helt själv! Så jävla najs!
Well done! :banana:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok För ett tag sedan fick jag besked om att min trekammarbrunn skulle tömmas. Jag tänkte inte alls på att över brunnen låg det en rishög...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 988
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Igår hade jag boendestödet här. Jag hade inte tänkt över vad vi skulle göra. Det gör jag aldrig. Utan jag ser allt som behöver göras och...
2
Svar
26
· Visningar
1 672
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 632
Senast: Saigon
·
  • Artikel
Dagbok Jag har lagat mat idag. Det blev färssås. Det är en sån där rätt som jag inte behöver recept till. Eftersom jag har en massa hackad...
Svar
0
· Visningar
398
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp