K

kickilinisen

Hej!

Någon som har erfarenhet av kolik? Hur länge kan det sitta i, ska det bubbla lika mycket på höger och vänster sida av magen, vad kan man göra förutom att promenera, tillkalla veterinär som ger kramplösande? Vad kan det vara för orsak om man inte har ändrat något i foderstaten, hästen går på bete och har varit helt kry i flera år innan. Hade sandkolik för tre år sedan men bor ej på samma "sandställe" längre, ger loppfrö lite då och då ialla fall?
Tacksam för all kunskap, tips och ideer ang. detta.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 465
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 762
Senast: Egonson_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 314
Senast: mackan
·
Hästvård Hej! Förlåt men jag orkar inte leta i alla inlägg om loppfrön, kanske någon vill vara snäll och svara ändå. Jag har en häst, relativt...
Svar
8
· Visningar
2 727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp