Kollega eller vän?

Vad pratade ni om när han sa så? Om ni inte pratade specifikt om att vara vänner eller inte, känns det som en kommentar som kommer från någon som tror att kollegan är intresserad av en kärleks- eller sexuell relation.
Vi pratade inte om något speciellt, vem skulle vara intresserad av kärleks- eller sexuell realtion?
 
Vi pratade inte om något speciellt, vem skulle vara intresserad av kärleks- eller sexuell realtion?

Ingen av er verkar det som. Min tolkning var att det kan vara så att din kollega trodde att du kanske var intresserad av att vara "mer än vänner" (= att inleda en kärleks- eller sexuell relation) och att han ville poängtera att han inte var intresserad av det. Så att "jag vill bara vara kollega med dig" var jämfört med alternativet att ha en relation, inte jämfört med att vara vänner. Men om ni pratade om att vara vänner, eller planerade in att göra saker på fritiden, så kan han ju ha menat att han inte vill vara vänner.

Poängen är att om han sa att han "bara vill vara kollegor" så kanske han inte ställde det mot att vara vänner, utan mot att vara mer än bara vänner.
 
Ingen av er verkar det som. Min tolkning var att det kan vara så att din kollega trodde att du kanske var intresserad av att vara "mer än vänner" (= att inleda en kärleks- eller sexuell relation) och att han ville poängtera att han inte var intresserad av det. Så att "jag vill bara vara kollega med dig" var jämfört med alternativet att ha en relation, inte jämfört med att vara vänner. Men om ni pratade om att vara vänner, eller planerade in att göra saker på fritiden, så kan han ju ha menat att han inte vill vara vänner.

Poängen är att om han sa att han "bara vill vara kollegor" så kanske han inte ställde det mot att vara vänner, utan mot att vara mer än bara vänner.
Jo det förstås, han pratade även om att det kunde vara en nystart för oss att bara vara kollegor, om det gör någon skillnad.
 
Jo, vi var vänner innan det och nu detta, skulle egentligen behöva prata ut med honom, men jag tror inte han vill det.

Eller så låter du det vara och slutar fundera, uppskattar du samtalen mindre om han anser att ni bara är kollegor? Människan ringer ju tydligen dig oavsett om vad han tycker att ni är.
 
Eller så låter du det vara och slutar fundera, uppskattar du samtalen mindre om han anser att ni bara är kollegor? Människan ringer ju tydligen dig oavsett om vad han tycker att ni är.
Jo, fast han ringer inte lika mycket längre som han gjorde innan. Man vet vad man har, men aldrig vad man får sägs det.
 
Jo, fast han ringer inte lika mycket längre som han gjorde innan. Man vet vad man har, men aldrig vad man får sägs det.

Fast jag är likadan även om jag är vän med någon, en av mina bästa vänner har jag inte ringt på 2-3 veckor nu och ibland pratar vi med varandra 2-3 ggr/per dag.

Jag hänger inte upp mig på hur många ggr/ofta vi pratar med varandra.
 
Fast jag är likadan även om jag är vän med någon, en av mina bästa vänner har jag inte ringt på 2-3 veckor nu och ibland pratar vi med varandra 2-3 ggr/per dag.

Jag hänger inte upp mig på hur många ggr/ofta vi pratar med varandra.
Fast har du fler än en som du ringer då eller hur funkar det?
 
Fast har du fler än en som du ringer då eller hur funkar det?

Tja jag umgås väl med fler men jag har inget behov av att ringa någon av dom varje dag/vecka, jag har inget att prata om med dom om vi skulle höras allt för ofta. I peroider blir det så men då har något hänt nån av oss och någon behöver få prata av sig.
 
Tja jag umgås väl med fler men jag har inget behov av att ringa någon av dom varje dag/vecka, jag har inget att prata om med dom om vi skulle höras allt för ofta. I peroider blir det så men då har något hänt nån av oss och någon behöver få prata av sig.
Jo det är väl sant förstås, vi är alla olika.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 041
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 496
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
481
Senast: Takire
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 587
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp