Kollega som söker upp mig hela tiden

Bukefalos 30 år!

Det är jobbigt! Jag vill heller inte äta lunch varje dag, ibland kan vi absolut göra det men inte alltid.
Jag kan också känna av de besvikna vibbarna om jag pratar med någon annan eller om jag säger nej till något.
Andras känslor är inte ditt ansvar!
Människor har eget ansvar för sig, sin person och sina känsloyttringar.
Du behöver stålsätta dig och hitta ett mantra att upprepa i huvudet när det blir för mycket.

Du behöver stålsätta dig och hitta ett mantra att upprepa i huvudet när det blir för mycket.
Korrekt. Jag förstår inte varför jag alltid alltid drar till mig människor med dessa drag.

Så sant! Jag har ju alltså också haft en sån kollega med de vibbarna, och jag insåg först i efterhand hur sjukt det var att jag förväntades ta ansvar för en vuxen, 42 år gammal, man som inte kunde gå till lunchrummet själv... Droppen kom när han blev jättesur och gnällig när min mormor från absolut ingenstans blev jättedålig och fick åka iväg med ambulanshelikopter till Lund och jag bröt ihop och blev hemskickad av chefen. Och han hade mage att sitta och gnälla om att han inte hade någon att äta med (det hade han, det var ett jättebra gäng och flera frågade till och med om han skulle med, men han snäste bara av dem).

Sen kan det vara förbaskat svårt om kollegan som i TS fall också är trevlig och att det kanske handlar om blygsel eller nått (jag var själv sån i skolan, en fruktansvärd trygghetsknarkare som gärna ville ha en kompis som jag visste var trygg liksom), men grejen var ju just att det var i skolan och att jag inte var så gammal då.

Vilka drag menar du?
Drag som att vilja vara med mig hela tiden, att jag blir någon typ av psykolog, att jag ska ordna allt, att jag löser allas problem, att de inte tar det jag säger på allvar, att de tror att det jag säger gälla andra utom just dem, att de tar efter mig och gör och tycker som jag, att deras egna tankar och åsikter suddas ut.

Drag som att vilja vara med mig hela tiden, att jag blir någon typ av psykolog, att jag ska ordna allt, att jag löser allas problem, att de inte tar det jag säger på allvar, att de tror att det jag säger gälla andra utom just dem, att de tar efter mig och gör och tycker som jag, att deras egna tankar och åsikter suddas ut.
Du är antagligen lugn och trygg, har inte problem med att prata om känslor och måenden, men har lite svårt för att sätta gränser?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?