Bukefalos 28 år!

Sv: koloskopi

Äter hon några tillskott? Jag åt en gång omega 3-kapslar av en låg kvalitet, kollade upp företaget och det visade sig att de blivit avslöjade för att använda rutten fisk i sina kapslar. :meh:

Min mage kollapsade totalt av dem. Tillslut kunde jag inte äta något annat än kokta grönsaker. Problemet försvann när jag slängde kapslarna.

En liten parentes bara :) Det jag vill komma fram till är att magen är känslig, så hoppas hon får en förklaring efter koloskopin! :)
 
Sv: koloskopi

Inte läst allt. Någon kanske redan skrivit detta.
Man kan vara allergisk mot mjölkprotein, kasein, och kan då inte äta ens laktosfti mjölk.
 
Sv: koloskopi

Jag har genomgått en kolioskopi för ca 1,5 år sedan. Jag var inlagd på sjukhus den tiden och skulle dricka dessa liter men klarade inte det då jag började kräkas då fick man gå över till vattenlaxering och det är helt klart en av mina värsta minnen. Bajset skall vara helt genomskinligt för att man ska vara "redo" för en kolioskopi, då går de in genom hela tarmen och tittar och kan se ganska direkt om den är skadad annars/och tar de prover. Jag hoppas din dotter kan lyckas få i sig dryckan, räkna ut hur tätt hon ska ta den och använd ett normalstort dricksglas..det kommer bli en kamp!
 
Sv: koloskopi

Tillägg: gluten kan orsaka stora problem med magen, minsta smula gör att man får rusa på toaletten! Det tar månader för tarmen att läka och är mycket känsligt. Jag uppvisade inte glutenallergi på proverna men slutade ändå och mår så mycket bättre idag
 
Sv: koloskopi

kl

Ska man dricka 6 liter av det där laxermedlet? När jag gjorde koloskopin skulle jag dricka 4 liter men fick bara i mig 2. :yuck: :yuck: :yuck: Men det gick bra ändå och sköterskan sa att de aldrig sett nån som var så ren i tarmen efter bara 2 liter. :)
 
Sv: koloskopi

Tillägg: Kollade Fass nu och både CitraFleet och Phosforal är kontraindicerade om man har Crohns så det vete sjutton om jag vill använda någon av de nästa gång.

Jag har också läst det, men min läkare sa ändå att det var ok så jag litar på honom. Han har haft rätt hitills :D
 
Sv: koloskopi

Tillägg: Kollade Fass nu och både CitraFleet och Phosforal är kontraindicerade om man har Crohns så det vete sjutton om jag vill använda någon av de nästa gång.

Jag tror faktiskt inte det är ett problem.
Så gott som hela min släkt har Crohns och alla får citrafleet eller phosforal och vi har alla dessutom olika läkare i olika städer och länder.
Om det vore ett problem så borde det ju inte vara så utbrett att använda det?
 
Sv: koloskopi

Jag tror faktiskt inte det är ett problem.
Så gott som hela min släkt har Crohns och alla får citrafleet eller phosforal och vi har alla dessutom olika läkare i olika städer och länder.
Om det vore ett problem så borde det ju inte vara så utbrett att använda det?

Nej, jag tyckte det var konstigt nu när jag kollade Fass eftersom jag tog Phosforal senaste koloskopin. Jag litar också på min läkare (ALLA på mag-tarm i Falun är underbara!) så jag kommer att fråga om det nästa gång jag ska göra en koloskopi. Tycker han det är ok använder jag gärna Phosforal, det var mycket lindrigare än Laxabon!

Däremot kan jag tänka mig att om det är väldigt tarmretande vill man inte använda det inför första koloskopin just för att tarmen inte ska vara retad av något utifrån utan man ska ha lättare att se vilken sjukdom det kan vara.
 
Sv: koloskopi

Jag har inte läst alla inlägg, men kom genast att tänka på candida överväxt. Min svägerska har detta och hon har trots idog träning gått runt med en svullen mage. Man kan även få detta efter just PC behandling. Det är en otroligt vanlig sjukdom så ha det gärna i bakhuvudet.
Det du skrev om att hon inte kan äta bröd men kaffebröd... Svampen älskar socker och växer till sig av det... Så, googla candida överväxt är mitt råd.

Jag önskar din dotter lycka till och hoppas att hon kommer må bättre snart. :)
 
Sv: koloskopi

Nej, jag tyckte det var konstigt nu när jag kollade Fass eftersom jag tog Phosforal senaste koloskopin. Jag litar också på min läkare (ALLA på mag-tarm i Falun är underbara!) så jag kommer att fråga om det nästa gång jag ska göra en koloskopi. Tycker han det är ok använder jag gärna Phosforal, det var mycket lindrigare än Laxabon!


Vilken tur du haft då, jag har mestadels mött rikspuckon på mag-tarm i Falun.
Sköterskorna har varit bra men långt ifrån alla läkare som mest varit efterblivna och inte hållt tystnadsplikten ens en gång...
Men nu efter mkt krånglande och bråkande har jag äntligen hittat en superdoktor där :)

Men Citrafleet är ju ännu lindrigare än Phosforalen ;)

Laxabon och Phosforal är ju rena tortyrmedlena :yuck:
 

Liknande trådar

Katthälsa Det visade sig att min ena katt har njursvikt, försökte fasa över honom på njurfoder men han blev jättedålig, fick springa till toan 10...
Svar
18
· Visningar
3 160
Kropp & Själ Min vuxna avkomma har de senaste fem månaderna inte kunnat äta. Hon lever på egenkomponerad smothie och Nutriletts dito. Nu har hon gått...
2
Svar
35
· Visningar
10 960
Senast: CarEr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp