Kom på en sak:/ snabbhjälp plz

E

Eem

En id kontrollant kommer om en timme och ska kolla mina två gamlingar som ska ha pass. MEN så kom jag på; vill dom ha betalt på en gång eller går det igenom STC (hästarna är reggade där) som skickar faktura?
Får inte tag på kontrollanten för att fråga, och det är en bit till bankomat:mad:

Mvh Eem

Sv: Kom på en sak:/ snabbhjälp plz

Min IDkontrollant tog betalt på stället!
Men jag frågade inte om det gick att göra på nå annat vis!

Travhästar? Då behöver man inte väl göra id koll om de är reggade mm för då finns ju uppgifterna? Gjorde i allafall min gammelskrutt ju :)
Var bara se till att man stod reggad som ägare på STC så fick man passet typ

wingil skrev:
Travhästar? Då behöver man inte väl göra id koll om de är reggade mm för då finns ju uppgifterna? Gjorde i allafall min gammelskrutt ju :)
Var bara se till att man stod reggad som ägare på STC så fick man passet typ

Jo, det måste man!

Signalementsbeskrivning och gamla regbeviset ska in och ett nytt pass får man tillbaka.

Travaren i mitt stall var i alla fall tvungen att göra så för att få sitt pass. Ägaren till denna häst var redan registrerad som ägare på hästen sedan 3 år tillbaka, trots det gjordes signalementet.

Kontrollanten ville ha betalt på en gång.

Tack för svar! Får nog ge mig iväg till bankomaten för säkerhetsskull...

Mvh Eem

Har för mig att dom börjat med id kontroll nu. Men tidigare innan det bestämdes att ALLA hästar skulle ha hästpass, så var det bara att ansöka om pass till hästen så fick man det. Iaf till travare som redan var id märkta.

Grängesberg skrev:
Jo, det måste man!

Signalementsbeskrivning och gamla regbeviset ska in och ett nytt pass får man tillbaka.

Travaren i mitt stall var i alla fall tvungen att göra så för att få sitt pass. Ägaren till denna häst var redan registrerad som ägare på hästen sedan 3 år tillbaka, trots det gjordes signalementet.

Kontrollanten ville ha betalt på en gång.

Och jag har ägt min sen liten, snart 11 år. Trots det var jag tvungen att göra proceduren med ID-kontrollant.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 506
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 6 7 8
Svar
153
· Visningar
20 495
Senast: escodobe
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 135
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 967
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka