Kombinationsbett: nosgrimma + bett

the_connemara

Trådstartare
Köpte mig ett par pelhamstroppar (haha, fult namn men så stod det på :p) och för att fästa mellan ringarna på den engelska nosgrimman (pullback) och bettet för att på vis få lite mildare effekt av bettet när vi ska ut och köra. Någon som har testat denna kombination?

Sv: Kombinationsbett: nosgrimma + bett

Ingen? Jag som tyckte min lösning var så banal :p

Iaf, det fungerade tillfredsställande. Eftersom jag satt på kuskbocken hela tiden så fick jag inte så stor uppfattning om hur det inverkade exakt men det jag testade från marken o som mamma kunde se så tog det både i nos o bett. Spec då när man bromsade. Hästen var iaf mer nöjd än med bara bett (spänd, bakom hand och irriterad, jag är ingen kusk utan ryttare :eek:) så klart positivt var det :)

Liknande trådar

Utrustning Vilket bett/nosgrimma tycker ni dem flesta hästarna vågar ta stöd i och söka sig mer frammåt? Hästen jag rider nu går vanligtvis på ett...
Svar
9
· Visningar
1 154
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 865
Senast: Vogue
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns... 2
Svar
25
· Visningar
2 942
Senast: alazzi
·
Utrustning Min häst är vansinnigt känslig i munnen och jag har väldigt svårt att få till en lösning som hon verkar tillfreds med. Jag har extremt... 2
Svar
38
· Visningar
4 219
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka