Kombinera Studier och Jobb?

thewik

Trådstartare
Jag funderar på att börja studera på distans för att utveckla min kompetens inom branschen samtidigt som jag fortsätter arbeta. Jag har ett fast heltidsjobb sedan två år tillbaka och känner inte att jag kan säga upp mig för att börja plugga på heltid. Men jag känner att jag måste utvecklas för att komma vidare i min karriär och senare kunna söka ett mer välbetalt jobb.

Den kursen jag funderar på har föreläsningar på kvällstid en gång i veckan i tio veckor via internetlänk, självklart får man ju plugga en del på egen hand också men det kan man ju lägga in lite när det passar.

Är det någon annan som har erfarenhet av att kombinera jobb, studier och hästar?
Är det en dum idé eller värt att prova?
 
Sv: Kombinera Studier och Jobb?

Jag tror det är värt att prova, jag pluggar, jobbar ca tre kvällar i veckan + har familj så allt går ju;)
 
Sv: Kombinera Studier och Jobb?

Finns ett flertal trådar i ämnet... I stort är svaret alltid detsamma; det går om man har det i sig, men man ska inte tro att det är en söndagspromenad.
 
Sv: Kombinera Studier och Jobb?

Hur bra det fungerar med studier kombinerat med jobb beror för min del på antal poäng och studietakt. För mig är 7,5 hp och 25 % perfekt i kombination med heltidsjobb. Jag har läst mellan 1-2 kurser per år sen jag började jobba.
 
Sv: Kombinera Studier och Jobb?

kl

ett tag studerade jag o jobbade , men då läste jag massor på jobbet ( natten)
 
Sv: Kombinera Studier och Jobb?

Jag har jobbat 25-35 % samtidigt som jag studerat på minst helfart och detta har jag gjort i 5 år. Så visst går det :). Jag jobbar en del ideellt också, sitter bl a som ordförande i en hyfsat stor förening och håller kurser. Med det upplägget blir det inte mycket tid över, men så extrem behöver du inte vara. Lägger du helgerna på pluggandet så kommer du vara ledig de flesta kvällarna.
 
Sv: Kombinera Studier och Jobb?