Bukefalos 28 år!

Komma blöt till klinik

Sv: Komma blöt till klinik

Tycker som de flesta andra att hästen skall vara snygg och ren när man åker til vet osv! Ger ett bra och seriöst intryck, och det blir så mycket trevligare och lättare för vet/tandläkare att göra en ordentligt kontroll :) Sen om hästen har vinterpäls och är lurvig är en helt annan sak, bara den är ren!!

Jag hade då verkligen tittat snett om det kom ett par lerbollar in till en fräsch klinisk klinik!
 
Sv: Komma blöt till klinik

Hejsan!

Såg att du tog dig till kliniken med representabla hästar, men jag tänkte tipsa om hur jag gör...
Dagen innan spolar jag av min lerhög från topp till tå. (Vi har varmvatten).
Sedan blir det rask promenad tills det värsta har droppat av.
Pälsglans i massor och fleecetäcke på och instängd i boxen/lösdriften.
Täckesbyte till ett torrt fleece till natten!
På morgonen har man en skinande ren häst, gör bara inte misstaget att borsta dom, då drar man upp dammet till ytan...
 
Sv: Komma blöt till klinik

Hejsan!

gör bara inte misstaget att borsta dom, då drar man upp dammet till ytan...

:angel: Det gjorde vi! Borstade o pälsglansade på kvällen o la på täcke. Se borsta vi av dom på morgonen oxå, då kröp smutsen upp! :D Ooups...
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag tycker att det är en evig djungel det här med kattmat.. Så jag tänkte ställa lite frågor så kanske jag får nå vett i skallen! 1...
2
Svar
20
· Visningar
2 462
Senast: Sannah Finn
·
H
Ekonomi & Juridik Har läst lite kring folks motiveringar och funderingar kring detta heta ämne just besiktning av en häst, oftast i samband med ev...
2 3
Svar
50
· Visningar
13 161
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning När skall man ge upp ett regntäcke som "läcker" och när är det befogat att försöka impregnera det tätt? Jag har två regntäcken från...
Svar
11
· Visningar
1 142
Senast: LinnK
·
Utrustning Min erfarenhet av vanliga utetäcken (regntäcken och vintertäcke) är att när det regnar så rinner det oftast innanför vid bogen och...
Svar
4
· Visningar
1 406
Senast: Långnos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp