Komplikationer fölning

Och nästa vår när hon inte har föl? Hur gör du då? När hon återigen vill ha föl? Och nästa? Jag hade en nsv som älskade bäbisar. Hon fick vara extramorsa i hagen när fölen väl blev så stora så dom hade bundit sig till mamma. Funkade jättebra.
 
Tack för alla svar. Stoet finns på blup om någon är intresserad av att se vad det är för häst. Hon heter Legra.
Men hon står på insemination just nu tsm med vårat andra sto. Jag vill egentligen ha ett föl till på henne då hon har väldigt bra gener och en ovanlig och bra stamtavla.
Hon löper ingen större risk för tvinnad navelsträng än andra ston.
 
Tack för alla svar. Stoet finns på blup om någon är intresserad av att se vad det är för häst. Hon heter Legra.
Men hon står på insemination just nu tsm med vårat andra sto. Jag vill egentligen ha ett föl till på henne då hon har väldigt bra gener och en ovanlig och bra stamtavla.
Hon löper ingen större risk för tvinnad navelsträng än andra ston.

Farfar är bra, i övrigt är stammen okänd och har inte gjort något särskilt. Jag har en del koll på hästar från baltstaterna. Hon har också grå papper, är inte tävlad och inte bedömd.
 
Tack för alla svar. Stoet finns på blup om någon är intresserad av att se vad det är för häst. Hon heter Legra.
Men hon står på insemination just nu tsm med vårat andra sto. Jag vill egentligen ha ett föl till på henne då hon har väldigt bra gener och en ovanlig och bra stamtavla.
Hon löper ingen större risk för tvinnad navelsträng än andra ston.

Ovanlig stamtavla är inte automatiskt en bra stamtavla.
 
Farfar är bra, i övrigt är stammen okänd och har inte gjort något särskilt. Jag har en del koll på hästar från baltstaterna. Hon har också grå papper, är inte tävlad och inte bedömd.

Det är för att hon är från Lettland. Hon är själv en vacker ridhäst som är utbildad svår dressyr och riktigt duktig på att hoppa.
Hon har bra gener och även om hon är lite inåttåad så ger hon föl med fina ben.
 
Det är för att hon är från Lettland. Hon är själv en vacker ridhäst som är utbildad svår dressyr och riktigt duktig på att hoppa.
Hon har bra gener och även om hon är lite inåttåad så ger hon föl med fina ben.

Som sagt, jag ser att hon är från Lettland och jag kan också göra en bedömning av stammen. Vad har den lämnat som gör att du kallar den för en bra stam?

Att en häst är utbildad på en nivå säger inget om hur den skulle stå sig i konkurrens på tävling. Hästar kan göra GP-rörelser som aldrig skulle ge mer än 5 poäng på tävling.

Hon ha fått en avkomma som inte vuxit färdigt ännu, du har ingen aning om ifall dennes ben fortsätter att vara fina.
 
Tack för alla svar. Stoet finns på blup om någon är intresserad av att se vad det är för häst. Hon heter Legra.
Men hon står på insemination just nu tsm med vårat andra sto. Jag vill egentligen ha ett föl till på henne då hon har väldigt bra gener och en ovanlig och bra stamtavla.
Hon löper ingen större risk för tvinnad navelsträng än andra ston.

Hennes far Leons är en Westfalare som troligen såldes som föl/unghingst till Lettland.
Hans mor Grazie (tävlades under namnet Gute Idee) har 3 placeringar i svår klass hoppning, så jag tycker att det är mycket märkligt att de lagt en Donnerhall-son på henne.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 092
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 526
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 845
Avel På ultraljud dygn 50 upptäcks tvillingdräktighet på ett av våra ston. Ultraljudad 2 ggr innan detta på annan station (dag 17+30) och då...
Svar
13
· Visningar
2 555
Senast: Packipim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp