Konjak som räddningsdroppar....

S

Sudd

Ja, det är faktiskt sant...hörde av "någon" att räddningsdropparna som finns består till stor del av Konjak, och att många provat att ge några droppar konjak istället för räddningsdroppar. Och det har varit superbra effekt. !
Nån som provat .? Tycker själv att räddningsdroppar inte funkar nåt vidare. Men min häst är lite orolig när man åker transport p g a en olycka i transporten förra sommaren, och jag tänkte om det kunde vara ett alternativ att ge honom något lugnande och åka några gånger med det så han får känna lugn och ro när han åker. Så varvar han säkert ner sen.
Gjorde faktisk så med en annan häst jag hade och det vart så himla bra. Efter ca 10ggr kunder jag lasta och åka själv, han var jättecool att åka med.
Med då skrev vet. ut plegg som man kunde ge i munnen, men jag har hört att dom inte gör det längre..???
 
Räddningsdroppar smakar ju som ren sprit och måste ju innehålla en stor del, men om jag tar 10 droppar av räddningsdropparna så funkar det betydligt bättre än om jag skulle ta 10 droppar konjak.

Det måste ju innehålla något annat slags lugnande.
 
Spriten är för att det inte ska bli dåligt. Dirket lugnande är ju inte medlen, men växternas frekvenser är "lagrade" i vätskan, och påverkar kroppen på et positivt sätt. Jag har provat dropparna på mig själv, och jag känner faktisk att det går som en liten vibration genom mig och jag känner mig lugnare. Ren konjak däremot skulle göra mig sjuk...
 

Liknande trådar

Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 305
Senast: axel
·
Hundhälsa Jag har en tik som nyligen fyllde 8 år, och som varit inkontinent sedan hon kastrerades vid 4 år års ålder. Vi har provat lite olika...
Svar
3
· Visningar
3 002
Senast: movi
·
Hästvård Hjälp alltså! Jag och en av mina bästa kompisar delas stall och igår vid lunchtid fick min vän och jag lasta hennes welshponny i...
Svar
10
· Visningar
2 821
Senast: Exit
·
S
  • Låst
Hästmänniskan För snart en vecka sedan ringde en tjej till mig och frågade om hon kunde få hyra in sina två unghästar hos mig. Hon berättade att hon...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 667
Senast: mysko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hönstråden II
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp