Konstig fil

Madick

Trådstartare
Det var en konstig fil som ville ha tillgång till internet på min dator när jag startade den nyss. k4nv.exe heter det. Hittar inget när jag söker på det.

Dessutom är min dator så seeeeeeeg, mest internet. Vad kan det vara för fel då? Den är helt ny, och har gott om ledigt minne och plats på hårddiskar. Har Norton Antivirus.

Sv: Konstig fil

Efter sökningar på diverse sökmotorer visar alla sammanfattningsvis att det är ett virus.

Norton är dessvärre inte bra :crazy: Hade det själv förut och det släppte igenom allt möjligt skit. Nu har jag stopsign och det är jag jättenöjd med :) Panda är också bra.

meodeo skrev:
Efter sökningar på diverse sökmotorer visar alla sammanfattningsvis att det är ett virus.
Intressant då ingen av databaserna på viruslist.com, kaspersky eller symantec ger någon träff på filnamnet. Kan du dela med dig av vad viruset heter?

Misstänker dock att det, om det nu är malware (rätt troligt), är en mask, eftersom det aktivt försökte ansluta. Sådant hjälper inte antivirusprogram något vidare mot. Bara effektivt efter att det hamnat på ens dator. En bra brandvägg och uppdaterat operativsystem skyddar bra istället. För att få bort det är det dock AV som gäller. Kan testa online-scannern på Kaspersky.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 037
Senast: Sharpless
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 061
Senast: Calmiche
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 168
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 515
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka