Konstig hyresgast!

Krusan

Trådstartare
OBS langt inlagg!

Mina foraldrar har en stor gard som alltid haft ett stall med 4 boxplatser som vi anvant for vara hastar (2 st). Vi hyr aven ut bostader och fick for nagot ar sedan en hyresgast som hade hastar och ville att vi skulle bygga ett till stall for dennes hastar. Vi gjorde da om kalvstallet till ett stall med 5 boxplatser som h*n kunde hyra i helhet.

Allt var jattebra tills hagen inte dog h*n ville ha fler, vi gjorde fler at denne. Da blev det host och regnet gjorde hagarna till lervalling och det var ju tvunget att fixas pa en gang. Saken var att h*n hade fler hastar en boxplatser vilket innebar att hagarna anvandes 24/7. Vi gjorde da fler hagar och la in grus for att forbattra situationen.

Sedan blev det vinter och jattekallt fortfarande hade h*n fler an 5 hastar. Vi tyckte da synd om dom och erbjod denne att anvanda de tomma platserna i vart stall.

Sedan var det val sma incidenter hela tiden som lampan utanfor stallet var for dalig och elen var for dyr. Det skrev nytt arskontrakt for HELA dennes stall och da med klausul endast sa manga hastar som boxar.

Sedan borjade hyresgasten att avveckla sin verksamhet, dvs hastar gick tillbaka till agare eller avlivades. Da ville h*n komma ur sitt kontrakt, for h*n har inte rad langre att hyra hela stallet. Sa vi lat denne komma ur arskontraket tidigare, vilket innebar for oss en forlust pa 35 000kr.

Nu har h*n bara en hast kvar och vi tankte att det ar battre att ha alla hastar i ett stall en tva och sa att dennes hast inte ska behova sta ensam. Da vill h*n ha hyreslattnad da h*n menar pa att vi "hyr" 2 av dennes boxar!!!

Utover detta sa har h*n en hemsida dar h*n slanger dynga pa oss. Detta kan ju paverka om vi kommer att kunna fa nagra nya hyresgaster till stallet.

Gor man verkligen sa???

Hoppas ni orkar lasa igen... Var bara tvungen att fa allt ur mig ar sa himla :mad: :mad: :mad:

//Krusan just nu i Sverige
 
Sv: Konstig hyresgast!

Det låter ju helt sjukt. Ni har ju gjort det mesta för att vara personen i fråga till lags & försökt få denne att trivas. Det verkar dock som X gärna utnyttjar erat sätt & det kanske helt enkelt är dags att säga till på skarpen.
 
Sv: Konstig hyresgast!

Usch var tråkigt. Säg upp personen från både bostad och stall om det går. Om han skriver ut tydligt vilka ni är på sin hemsida och en massa felaktigt skitsnack så går det väl kanske att polisanmälan förtal och få hemsidan stängd? Prata med en jurist och försök att dokumentera och spara alla hans klagomål, de ni gjort för att bemöta hans klagomål och eventuella fel han har begått. När man hyr ut stallplatser ska man helst föra dagbok och skriva ner allt sådant här
 
Sv: Konstig hyresgast!

Jag hade sagt upp personen från både bostad och stall. Orka med att ha sådana hyresgäster!!
 
Sv: Konstig hyresgast!

Jag håller med Ramona! Säg upp personen och polisanmäl henom för förtal.
Helt vansinnigt hemskt att ha en sådan människan vid sitt hem.
En typisk, "ge lillfingret och hen tar hela handen" person, sådana ska man inte föda nära utan kasta ut så långt bort man kan.

Usch vilken tråkig sits ni har hamnat i :(
 
Sv: Konstig hyresgast!

Tur har vi val att hyresgasten flyttar hasten till 1:a december. Men nu ar det synd om dennes hast som maste sta sjalv. Den maste kanske tom aka tillbaka till agaren :devil:.

Min familj har ledsnat totalt, tyvarr kan man inte saga upp hyresgaster hur som helst utan maste ha grunder. Vi far val bara hoppas pa att de hittar nytt boende at sig sjalv oxa. Sa har i eftertanke skulle vi begart att h*n flyttade in sin hast i vart stall...

// Krusan, just nu i Sverige.
 
Sv: Konstig hyresgast!

Bor dina föräldrar i sverige eller australien?

På något sätt borde ni väll kunna bli av med hyresgästen?
 
Sv: Konstig hyresgast!

Fast då kan de ju inte hyra ut boendet till ngn annan?
Hur länge måste man vänta på att hyra ut till ngn annan? Och måste man erbjuda boendet igen till den förra hyresgästen i första hand?
 
Sv: Konstig hyresgast!

Men vad som helst kan ju hända. Alltså, du kan ju tänka dig att dottern ska flytta in i huset så därför sägs hyresgästen upp och måste flytta. När denne sedan är flyttad och fått annat boende visar det sig att dottern fick förlängt kontrakt på jobb och därför inte flyttar in, varpå huset kan hyras ut.

Försök bevisa att de inte hade tänkt att ha det för eget bruk!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Försökte läsa mig till hur mycket energi man egentligen gör av med en dag i stallet. Hittat bara en artikel med några år på nacken som...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 296
Senast: skiesabove
·
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 385
Senast: Raderad medlem 120709
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 707
Senast: Egonson_
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 742
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp