Konstiga komplimanger

@Zinfernia inlägg i dejtingtråden fick mig att tänka på konstiga komplimanger. För en handfull år sedan så utbrast en bekant "Men, du har ju blivit SMAL! Vad fin du är!" och utöver det uppenbart problematiska i att kommentera folks vikt så hade jag fram till denna stund levt i tron att jag alltid hade varit det 😅 "Blivit" skapade sjuk förvirring i stunden.

Vad har ni fått för konstiga/oönskade/märkliga komplimanger?
Jag fick en liknande kommentar för några år sedan, då jag gått ner tio kilo i vikt och träffade en bekant i mjölkdisken på ICA. Hon hade med sig sin lilla dotter, som väl var tio år eller nåt, och utbrister vänd mot flickan: -TITTA så smal och FIN hon blivit!!

Det kändes inte så roligt.....
 
På en ridskola där jag hade hästen ett tag var det några tjejer i 12-årsåldern som kom fram till mig.
"Vi har pratat och kommit fram till att du verkligen är duktig på allt!"
En väldigt fin komplimang, men kände att den verkligen inte stämde..
Haha, vad gulligt! Hade lätt kunnat göra något dylikt när jag var en lillgammal hästtjej, typ säga till någon att efter noga övervägande så tycker jag att den minsann är ganska duktig efter min standard. :D
 
Min karl är inte så stor i orden av sig, när vi blev tillsammans lät hans grandiosa kärleksförklaring: ”Jag har inget behov av att vara med någon annan än dig”.

Åh käre riddare, tag mig med storm och rid in i solnedgången osv
 
@Zinfernia inlägg i dejtingtråden fick mig att tänka på konstiga komplimanger. För en handfull år sedan så utbrast en bekant "Men, du har ju blivit SMAL! Vad fin du är!" och utöver det uppenbart problematiska i att kommentera folks vikt så hade jag fram till denna stund levt i tron att jag alltid hade varit det 😅 "Blivit" skapade sjuk förvirring i stunden.

Vad har ni fått för konstiga/oönskade/märkliga komplimanger?
Lite liknande situation för mig, jag var 17-18 år, och träffade en bekant som jag träffade ganska regelbundet, varje månad eller så. Hon hade en massa stress i sitt liv, och hade vid den här tidpunkten gått ner en hel del i vikt, fastän hon var normalviktig sedan tidigare, och såg ganska grå och sliten ut. Inget jag kommenterade dock.

Men när hon den här gången fick se mig utbrast hon, "oj, men vad du har gått ner i vikt!"

Nej, det hade jag inte, vägde då sisådär 57 kg, precis lika mycket som tidigare.
Jag antog att hennes kommentar grundade sig på att många antagligen hade kommenterat hennes vikt och hur hon hade magrat.
 
Senast ändrad:
"Du är så vacker! Du ser ut som hon.. hon Amy.."
Jag undrar vilken Amy. Övriga sällskapet försöker med "Amy Adams? Amy Diamond?"
"Nej, Amy Winehouse!
Det var alltså då Amy Winehouse hade sådana drogproblem att hon såg ut som hon var döende med grav undervikt, sår överallt i ansiktet etc etc.
"Eeeeeh.. taaack?"
 
Jag tycker att de flesta komplimanger för utseender är ganska konstiga. Jag som har väldigt tjockt, opraktiskt hår har fått höra flera gånger att jag har så fint hår. Förstår att det är menat som positivt, men jag ser det bara som konstigt.
 
Jag fick höra "du ser ut som en animefigur" på en första dejt när jag var i gymnasiet. Jag kunde inte skaka av mig känslan av att jag hade något slags hentai-skimmer i killens ögon. Man bara "åh, tack... tror jag"
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 891
  • Låst
Kropp & Själ Gång på gång får jag höra hur fel det är att vara tjock. Att en dels skulle må bättre om en blev smal, men också att det är mycket...
44 45 46
Svar
914
· Visningar
42 192
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp