Konstiga komplimanger

För många år sen var vi ett kompisgäng på den lokala kinarestaurangen för bakfyllekäk. Jag var på halvbra humör (pga nämnda bakfullhet) och en av vännerna får sötsur sås till sin rätt. En annan vän skiner upp och säger glatt: Sötsur, precis som du Reville!”


:cautious::confused::p
 
Jag har världens mest osannolika komplimang!

Gjorde kejsarsnitt och skulle tråcklas ihop. Tog lite tid och fick vänta på nån expert för det blödde.
Läkaren som då stog och väntade bakom skynket kände väl att han fick säga nåt snällt och sa- medan han lutade sig fram och tog ögonkontakt.

- Du har väldigt fina äggstockar!
Tror inte jag känt mig mer som att någon verkligen såg min insida. Vilket var smått obehagligt.
 
Avdelningen udda komplimanger från barn: en liten en som spelade mycket Pokémon berättade för mig att jag var "söt som en Flareon". Jag tackade vänligt den lille raringen för komplimangen

a629fa72f09a3e146bd209c60b4f3b16.jpg
 
I något sammanhang på jobbet kom det upp att jag är lite hård och kantig ibland och då säger en kollega; Jo, men under den hårda ytan gömmer sig ett hjärta av is. 🤔😂

Jag har inte vågat fråga hur mycket sanning som låg bakom det. Vi jobbar än idag, många år senare, fint ihop och ibland tas det fram ur rockärmen när vi gnabbas.
 
Jag var på nyårsfirande på Stadshotellet med en kille jag var lite smygkär i. Jag var inte van att "gå ut" och hade på mig en brunrutig flanellklänning med hög hals och långa ärmar..... Under kvällen kom en snygg kvinna i litet svart fodral fram till mig och sa: -Jag beundrar dig verkligen! Du är SÅ MODIG som vågar komma med en sån klänning en nyårsafton!!

Jag TROR det var menat som en komplimang, men.....

Och att killen bjudit mig bara pga att originaldejten blivit hastigt sjuk, fick jag veta först efteråt.
 
"Otroligt skickliga förlängningar av ögonfransarna" Tack men de är inte förlängda, de ser ut så där. " Wow vilken mascara använder du?" Eh ingen eftersom jag bara petar mig i ögonen. :o Personen trodde nog jag ljög för hen försvann vidare när jag varken kunde ge namn på salongen eller mascaran. :rofl: Sörjer dem lite, de försvann i samband med cellgiftsbehandlingen och även om det har växt ut nya så är de inte i samma längd eller tjocklek längre. Jag kan fortfarande inte använda mascara. :rofl:
 
Även en favorit från en kollega som är 20+ år äldre än jag när flera undrade varför jag ”alltid” var singel.
”Män är rädda för dig N, du behöver liksom inte en man. Du kan allt själv redan!”

Tog de som en komplimang 😁💪🏼
 
Även en favorit från en kollega som är 20+ år äldre än jag när flera undrade varför jag ”alltid” var singel.
”Män är rädda för dig N, du behöver liksom inte en man. Du kan allt själv redan!”

Tog de som en komplimang 😁💪🏼

Jag fick den kommentaren av ett ex, i det fallet var det var menat som ett klagomål. Han var missnöjd med att jag inte bad honom om hjälp med ditt och datt, och därmed fick han inte möjlighet att säga nej och styra och ställa med mig.

Jag valde däremot att ta det som en komplimang, och kom med en liten föreläsning för honom varför jag ansåg att det är viktig att kvinnor inte har tummen mitt i handen. Just för att inte vara beroende av diverse rövhattar.

Han blev mycket fort ett ex.
 
Jag fick den kommentaren av ett ex, i det fallet var det var menat som ett klagomål. Han var missnöjd med att jag inte bad honom om hjälp med ditt och datt, och därmed fick han inte möjlighet att säga nej och styra och ställa med mig.

Jag valde däremot att ta det som en komplimang, och kom med en liten föreläsning för honom varför jag ansåg att det är viktig att kvinnor inte har tummen mitt i handen. Just för att inte vara beroende av diverse rövhattar.

Han blev mycket fort ett ex.

Jo detta var han sätt att mansplaina för mig varför jag var singel vilket jag inte hade nått problem med men flera i min omgivning så... men gjorde som du 🙂

Bättre att vara tillsammans för man vill istället för man behöver någon
 
Jag har världens mest osannolika komplimang!

Gjorde kejsarsnitt och skulle tråcklas ihop. Tog lite tid och fick vänta på nån expert för det blödde.
Läkaren som då stog och väntade bakom skynket kände väl att han fick säga nåt snällt och sa- medan han lutade sig fram och tog ögonkontakt.

- Du har väldigt fina äggstockar!
Tror inte jag känt mig mer som att någon verkligen såg min insida. Vilket var smått obehagligt.

Åh nu fick jag flashback till en gång när jag ultraljudade diverse inre organ pga ospecifika magsmärtor. Ligger där lagom smärtpåverkad och läkaren tittar runt och utbrister "här har vi en väldigt vacker vänsternjure!" :up: O_o
 
Åh nu fick jag flashback till en gång när jag ultraljudade diverse inre organ pga ospecifika magsmärtor. Ligger där lagom smärtpåverkad och läkaren tittar runt och utbrister "här har vi en väldigt vacker vänsternjure!" :up: O_o
Jisses liksom? Förstår precis den där märkliga känslan av att... ha denna personen brukar sprätta upp folk och har ju sett många organ. Så häftigt att mina organ är bra... Eller?
 
"Du är väldigt söt men alldeles för blyg"
Det fick jag viskat i mitt öra av en 12 år äldre man när gruppen vi båda hängde med skulle skiljas åt efter en utekväll. Vi kände alltså inte varann sedan tidigare, hade inte haft anledning till att konversera under kvällen då det var grupperingar i gruppen och han dessutom klängt på en kvinnlig bekant hela kvällen.. har fortfarande inte riktigt förstått vad poängen med den "komplimangkritiken" var. Jag hade noll intresse av honom pga såg honom som gammal och hade inte försökt mig på några närmanden så varför han tyckte att hans uppfattning av mig var viktig att förmedla är ännu en gåta🙃
 
”Gillar dina breda höfter, kommer kunna få många barn”
”Du har sånna barnfödarhöfter!”
😐🤢🤮
Alltså två olika män som kommenterat.
Kände mig som nått typ av avelsföremål
Åh gud, den här har jag också fått så många gånger... även av kvinnor. :rage:

Jag har aldrig velat ha barn och blir tom äcklad av tanken, så det slår alltid väldigt fel vilket personen som valt att uttrycka sig så får veta direkt.
Jag är stolt över mina breda höfter, men inte på grund av deras förväntade kapacitet att släppa genom avkomma...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 945
  • Låst
Kropp & Själ Gång på gång får jag höra hur fel det är att vara tjock. Att en dels skulle må bättre om en blev smal, men också att det är mycket...
44 45 46
Svar
914
· Visningar
42 316
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Färgtråd III
  • Födda -21
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp