Konstiga komplimanger

Vilken underbar tråd!
Jag har blivit kallad betong-rå. Urbant skogsrå alltså.

Sen hade jag ett ex som förklarade att jag hade "så mysiga fötter". Visst, nice att han uppskattade dem men jag tycker fötter är rätt läskiga, även mina egna.
Det tycker jag var fint! (Ja alltså den första delen, resten säger min inbyggda fotfobi nej till 😶)
 
Satt på bryggan och drack saft typ när kusinens kusiner kom över. Kusinerna brukade leka mycket med sina kusiner, men jag hade inte träffat dem ännu.
Pappan i den familjen är plastikkirurg och jag tror det precis hade gått upp för deras lille son vad pappan jobbade med. Ungen springer rakt fram till mig och klämmer mig på tuttarna :eek: "Känn pappa! De här är mjuka och gosiga och lagom stora, inte som mammas alls, de här är vanliga!" Varpå ungen vänder sig till mig och utbrister "De är jättejättebra! Har ni en håv?"

Som tur är kände inte pappa på mina bröst :D både mamman och pappan bad tusen gånger om ursäkt och sa att sonen blivit helt galet fixerad på riktiga vs silikonbröst nyligen :rofl: De lovade att de skulle diskutera med sonen att man inte får göra så. Jag skrattade mest och pikade mamman att mina bröst tydligen var bättre än hennes. Vi hade jättetrevligt sen. Tur att jag inte är superpryd. Ungen fick dessutom en håv :D
 
Var på vårdcentralen häromdagen. När sköterskan tittar på lappen med mitt personnummer utbrister hon "Oj, vad ung du var!"

Vill se det som att jag verkade rutinerad och världsvan, men misstänker starkt att jag mest såg gammal och sliten ut.. :laugh:
 
Kom på en minst sagt.. Knepig komplimang jag fick en gång på gymnasiet.

"Jag fattar inte hur du orkar gå runt och vara så ful hela tiden!"

För att jag inte sminkar mig. Det var tydligen en komplimang eftersom jag "vågar vara osminkad". Kändes inte riktigt som det dock.
 
Satt på bryggan och drack saft typ när kusinens kusiner kom över. Kusinerna brukade leka mycket med sina kusiner, men jag hade inte träffat dem ännu.
Pappan i den familjen är plastikkirurg och jag tror det precis hade gått upp för deras lille son vad pappan jobbade med. Ungen springer rakt fram till mig och klämmer mig på tuttarna :eek: "Känn pappa! De här är mjuka och gosiga och lagom stora, inte som mammas alls, de här är vanliga!" Varpå ungen vänder sig till mig och utbrister "De är jättejättebra! Har ni en håv?"

Som tur är kände inte pappa på mina bröst :D både mamman och pappan bad tusen gånger om ursäkt och sa att sonen blivit helt galet fixerad på riktiga vs silikonbröst nyligen :rofl: De lovade att de skulle diskutera med sonen att man inte får göra så. Jag skrattade mest och pikade mamman att mina bröst tydligen var bättre än hennes. Vi hade jättetrevligt sen. Tur att jag inte är superpryd. Ungen fick dessutom en håv :D
Ooh, nu kom minnet upp från en semester utomlands med dåvarande kille. Med var hans barn från tidigare. En dag låg vi och slöade vid poolen, jag i min trekantsbh utan stöd, yngsta barnet (~5 år) sätter sig grensle över mig i solstolen och trycker ihop mina bröst och uttrycker att "de ska ju sitta så här" (och inte ut efter poolkanten som mina just då kändes att göra..) Jaja, att det deras mamma just gjort en bröstop vart rätt uppenbart.
Då var det inte så kul (25 år och kroppsfixerad) men idag umgås jag mer med mamman än exet och vi skrattar åt det, båda två.
 
"You're like a Golden Retriever!" sa min dåvarande flatmate till mig. Hon menade tydligen att jag är glad, sällskaplig, lätt att ha att göra med och väldigt lätt blir uppspelt över saker och ting - vilket i och för sig stämmer rätt bra. Tror jag skulle trivas ganska bra som Golden Retriever faktiskt :D
 
Jobbade inom hemvården och skulle hjälpa manlig klient på toaletten. En väldigt liten och opraktisk. Så när jag på nått vänster försöker böja mig för att få på honom byxor, strumpor och tofflor utbrister han. Du har en väldigt snygg bakdel. Jaha. Tack

annan manlig klient var väldigt pryd av sig och ville alltid duscha med kalsongerna på (vilket han fick göra). Förutom då jag kom och skulle duscha. Då slät han av dem. Varje gång 🙄.
 
Kompisen berättade om en fantastisk kommentar hon fått av sin då 5åriga dotter när hon kom hem nyklippt och snygg i håret.
-Mamma!! Va fin du e!! Du ser ut som en hel lägenhet!!!
Kompisen blev lite fundersam men tackade snällt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 889
  • Låst
Kropp & Själ Gång på gång får jag höra hur fel det är att vara tjock. Att en dels skulle må bättre om en blev smal, men också att det är mycket...
44 45 46
Svar
914
· Visningar
42 187
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp