Konstigt juver - inflammation??

A

anna210

Min pålla har varit "skendräktig" i ca fem veckor nu och det verkar inte vilja ge med sig :crazy:
Idag när jag kollade så var den ena juverhalvan mycket större än den andra och själva spenen var som en golfboll :(
Kände efter och hon ömmade inte det minsta - mjölkade då lite och jag tyckte att det var lite gulaktigt fast ändå genomskinligt. Inte den färg som det SKA vara alltså...
Hade 37,7 i temp - har varierat från dag till dag men aldrig haft över det.
Vad brukar man göra om det är inflammation? :confused:
Ska givetvis ta kontakt med Vet.
 
Om du misstänker juverinflammation tycker jag du ska ringa vet. och rådfrgåa på en gång. Fick höra av min vet. att hon räddat livet på en häst, hästen hade stått i flera veckor med inflammation och hade troligen inte orkat länge till.

/Hippo
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 224
Senast: Imna
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 297
Senast: Sol
·
Hästvård För någon månad sedan var jag till klinik och endoskoperade djuret då hon fått lite djupare hosta (två ggr vid igångsättning till...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: Corax
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 373
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Överproduktion av hud?
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp