Konsttråden!

Gallerist frågade mig igår. Hur många tavlor kan du leverera till 1 april?
Jag ba ”15 stycken”

Undrar just nu hur i helvetet jag tänkte :rofl:
Är ju inte direkt frisk som en nötkärna heller 🙃

Spenderat dagen med att casta modeller. Smög precis runt på Coop och glodde på folk.
Du kan alltid hävda att det är din ambition, verkligheten blir vad det blir.
 
Har även lyckats få ihop ännu en häst och den här gillar jag massor! Den är ganska stor också, full imperial tror jag den är, så ca 56x76cm typ.

20211212_145257.jpg


Känns som jag börjar bli lite mer bekväm med den här stilen, men det är verkligen en färskvara så det ska helst inte gå för långt mellan gångerna. Har flera hästar på gång med lite fart i, som jag ser fram emot att göra klart så snart det går!
 
Har även lyckats få ihop ännu en häst och den här gillar jag massor! Den är ganska stor också, full imperial tror jag den är, så ca 56x76cm typ.

Visa bifogad fil 81455

Känns som jag börjar bli lite mer bekväm med den här stilen, men det är verkligen en färskvara så det ska helst inte gå för långt mellan gångerna. Har flera hästar på gång med lite fart i, som jag ser fram emot att göra klart så snart det går!

Fantastisk!
 
Har även lyckats få ihop ännu en häst och den här gillar jag massor! Den är ganska stor också, full imperial tror jag den är, så ca 56x76cm typ.

Visa bifogad fil 81455

Känns som jag börjar bli lite mer bekväm med den här stilen, men det är verkligen en färskvara så det ska helst inte gå för långt mellan gångerna. Har flera hästar på gång med lite fart i, som jag ser fram emot att göra klart så snart det går!
Så fantastisk!
 
Har även lyckats få ihop ännu en häst och den här gillar jag massor! Den är ganska stor också, full imperial tror jag den är, så ca 56x76cm typ.

Visa bifogad fil 81455

Känns som jag börjar bli lite mer bekväm med den här stilen, men det är verkligen en färskvara så det ska helst inte gå för långt mellan gångerna. Har flera hästar på gång med lite fart i, som jag ser fram emot att göra klart så snart det går!

Skickligt!
Har du ställt ut nånstans? Tänker att detta borde sälja! Eller du kanske säljer utan mellanhand? Gallerister tar ju sin beskärda del 😕
 
Har även lyckats få ihop ännu en häst och den här gillar jag massor! Den är ganska stor också, full imperial tror jag den är, så ca 56x76cm typ.

Visa bifogad fil 81455

Känns som jag börjar bli lite mer bekväm med den här stilen, men det är verkligen en färskvara så det ska helst inte gå för långt mellan gångerna. Har flera hästar på gång med lite fart i, som jag ser fram emot att göra klart så snart det går!
Om du säljer (privat eller via galleri) så se ditt värde. Dina bilder är fantastiska och ska kosta därefter. Förhoppningsvis så är rådet onödigt i ditt fall, men då jag är i samma branch vet jag hur viktigt det är att just se sitt och sina bilders värde. Sätt inte ribban lågt. Jag ser gränslös potential i dina bilder, de/du kan gå hur långt som helst. Detsamma gäller givetvis @tornblomma Antagligen behöver jag inte säga detta, ni vet nog redan.....
 
Har även lyckats få ihop ännu en häst och den här gillar jag massor! Den är ganska stor också, full imperial tror jag den är, så ca 56x76cm typ.

Visa bifogad fil 81455

Känns som jag börjar bli lite mer bekväm med den här stilen, men det är verkligen en färskvara så det ska helst inte gå för långt mellan gångerna. Har flera hästar på gång med lite fart i, som jag ser fram emot att göra klart så snart det går!
Helt fantastisk. Blandingen mellan realism och det abstrakta är så härlig med dina hästar
 
Skickligt!
Har du ställt ut nånstans? Tänker att detta borde sälja! Eller du kanske säljer utan mellanhand? Gallerister tar ju sin beskärda del 😕
Tack! Nej, jag har inte ställt ut, måleriet är bara en hobby. Det hade varit kul att ställa ut men har ingen ork att rodda med det tyvärr. Jag har sålt en del dock, det är kul när konsten hittar hem istället för att tavlorna ligger i drivor i ngn låda hemma hos mig.
 
Om du säljer (privat eller via galleri) så se ditt värde. Dina bilder är fantastiska och ska kosta därefter. Förhoppningsvis så är rådet onödigt i ditt fall, men då jag är i samma branch vet jag hur viktigt det är att just se sitt och sina bilders värde. Sätt inte ribban lågt. Jag ser gränslös potential i dina bilder, de/du kan gå hur långt som helst. Detsamma gäller givetvis @tornblomma Antagligen behöver jag inte säga detta, ni vet nog redan.....
Vilket fint inlägg, tack så jättemycket!🤗 Prisättning är svårt tycker jag, mycket som spelar in, men jag tenderar definitivt att sätta priserna rätt lågt, vilket har blivit bättre med tiden dock. :)
 
Vilket fint inlägg, tack så jättemycket!🤗 Prisättning är svårt tycker jag, mycket som spelar in, men jag tenderar definitivt att sätta priserna rätt lågt, vilket har blivit bättre med tiden dock. :)

Jag tycker att det är knivigt ur många aspekter. Dels trist om det bara är en viss klick människor som har råd med konst. Samtidigt känns det ju rimligt att den som skapar får en rimlig ersättning för arbetet efter skatt och avgifter. Ofta en svår ekvation!
 
Målat intensivt nu typ 8 timmar per dag i två dagar. Påbörjat ett nytt porträtt med min vän Michaela som modell. Målar ganska fritt men hon har en perfekt look.

Här är jag nu:

Har lagt bas och ett lager 2 i ansiktet. Duken är stor och detta är en detalj av den.

IMG_8640.jpg
 
Jag håller på med ett par julklappar men fy så hög tröskeln blivit. Jag har haft ett låååååångt uppehåll eftersom jag inte mått så bra i år. Vette tusan om det är fysiskt eller psykiskt eller både och men jag har varit som helt tömd sedan typ sommaren 2020, hjärnan är helt tom och ingen ork finns, och jag har ont i huvudet minst 4 dagar i veckan. Nog om det.

Jag känner mig helt bortkommen vid staffliet! Tar 100 år att få till rätt färg och allt blir dååååligt och prestationsångesten bara dånar i huvudet. Att det ska vara så svårt att ha lite roligt med sin hobby? 🤨
 
Jag håller på med ett par julklappar men fy så hög tröskeln blivit. Jag har haft ett låååååångt uppehåll eftersom jag inte mått så bra i år. Vette tusan om det är fysiskt eller psykiskt eller både och men jag har varit som helt tömd sedan typ sommaren 2020, hjärnan är helt tom och ingen ork finns, och jag har ont i huvudet minst 4 dagar i veckan. Nog om det.

Jag känner mig helt bortkommen vid staffliet! Tar 100 år att få till rätt färg och allt blir dååååligt och prestationsångesten bara dånar i huvudet. Att det ska vara så svårt att ha lite roligt med sin hobby? 🤨

Du är ju dock fullblodproffs!
(Autokorrekt ville skriva ”fullblodsidiot” :rofl: )
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 613
Senast: MML
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 725
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 972
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 973
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp