Konsttråden!

Den här processen är så frustrerande! Jag har hållt på och hållt på och nött på samma häst, på flera olika papper, har fått helt fantastiska effekter av vattenfärgerna (= blir skräckslagen och vågar inte röra målningen mer fast den inte är klar på något vis), inser att tuschandet är för skarpt och rättar till det men blir ändå aldrig nöjd och kommer tillslut på att det är själva motivet jag inte gillar (!) så jag får vackert ändra alltihop och börja om från början på en helt ny häst.

Mitt tidningspapper och mitt hushållspapper tog slut och det blev klassblött i hela köket. Fick hämta massa handdukar och har nu handukar över allt.

Jag tror att jag egentligen är ett sjöodjur med tanke på hur ofta allt blir dyngsurt i närheten av mig.

Iallafall.. efter mycket om och men, min lilla sjöhäst från början till slut:

20211123-161231.jpg

Den skrämmande början, färgerna och effekterna är så fina i sig att jag knappt vågar fortsätta. Är aldrig så nöjd som vid det här stadiet, haha. Men friskt vägat, hälften vunnet:

20211124-215744.jpg

Det börjar likna en häst! Här är det också frestande att lämna och efter detta lager är då det oftast totalt skiter sig. Funderade på att bara göra ögat and call it a day men tänkte att jag måste prova, och blir det inte bra får jag göra så nästa gång. Så körde på ändå och slutresultatet blev såhär:

20211125_013120.jpg


Skulle slutat bara liiite tidigare men är nöjd med det mesta iallafall! :)
 
Den här processen är så frustrerande! Jag har hållt på och hållt på och nött på samma häst, på flera olika papper, har fått helt fantastiska effekter av vattenfärgerna (= blir skräckslagen och vågar inte röra målningen mer fast den inte är klar på något vis), inser att tuschandet är för skarpt och rättar till det men blir ändå aldrig nöjd och kommer tillslut på att det är själva motivet jag inte gillar (!) så jag får vackert ändra alltihop och börja om från början på en helt ny häst.

Mitt tidningspapper och mitt hushållspapper tog slut och det blev klassblött i hela köket. Fick hämta massa handdukar och har nu handukar över allt.

Jag tror att jag egentligen är ett sjöodjur med tanke på hur ofta allt blir dyngsurt i närheten av mig.

Iallafall.. efter mycket om och men, min lilla sjöhäst från början till slut:

20211123-161231.jpg

Den skrämmande början, färgerna och effekterna är så fina i sig att jag knappt vågar fortsätta. Är aldrig så nöjd som vid det här stadiet, haha. Men friskt vägat, hälften vunnet:

20211124-215744.jpg

Det börjar likna en häst! Här är det också frestande att lämna och efter detta lager är då det oftast totalt skiter sig. Funderade på att bara göra ögat and call it a day men tänkte att jag måste prova, och blir det inte bra får jag göra så nästa gång. Så körde på ändå och slutresultatet blev såhär:

Visa bifogad fil 80122

Skulle slutat bara liiite tidigare men är nöjd med det mesta iallafall! :)

FANTASTISKT!
 
Den här processen är så frustrerande! Jag har hållt på och hållt på och nött på samma häst, på flera olika papper, har fått helt fantastiska effekter av vattenfärgerna (= blir skräckslagen och vågar inte röra målningen mer fast den inte är klar på något vis), inser att tuschandet är för skarpt och rättar till det men blir ändå aldrig nöjd och kommer tillslut på att det är själva motivet jag inte gillar (!) så jag får vackert ändra alltihop och börja om från början på en helt ny häst.

Mitt tidningspapper och mitt hushållspapper tog slut och det blev klassblött i hela köket. Fick hämta massa handdukar och har nu handukar över allt.

Jag tror att jag egentligen är ett sjöodjur med tanke på hur ofta allt blir dyngsurt i närheten av mig.

Iallafall.. efter mycket om och men, min lilla sjöhäst från början till slut:

20211123-161231.jpg

Den skrämmande början, färgerna och effekterna är så fina i sig att jag knappt vågar fortsätta. Är aldrig så nöjd som vid det här stadiet, haha. Men friskt vägat, hälften vunnet:

20211124-215744.jpg

Det börjar likna en häst! Här är det också frestande att lämna och efter detta lager är då det oftast totalt skiter sig. Funderade på att bara göra ögat and call it a day men tänkte att jag måste prova, och blir det inte bra får jag göra så nästa gång. Så körde på ändå och slutresultatet blev såhär:

Visa bifogad fil 80122

Skulle slutat bara liiite tidigare men är nöjd med det mesta iallafall! :)
Så fint! 😍
Och vad jättekul att få se i fler steg!
 
Den här processen är så frustrerande! Jag har hållt på och hållt på och nött på samma häst, på flera olika papper, har fått helt fantastiska effekter av vattenfärgerna (= blir skräckslagen och vågar inte röra målningen mer fast den inte är klar på något vis), inser att tuschandet är för skarpt och rättar till det men blir ändå aldrig nöjd och kommer tillslut på att det är själva motivet jag inte gillar (!) så jag får vackert ändra alltihop och börja om från början på en helt ny häst.

Mitt tidningspapper och mitt hushållspapper tog slut och det blev klassblött i hela köket. Fick hämta massa handdukar och har nu handukar över allt.

Jag tror att jag egentligen är ett sjöodjur med tanke på hur ofta allt blir dyngsurt i närheten av mig.

Iallafall.. efter mycket om och men, min lilla sjöhäst från början till slut:

20211123-161231.jpg

Den skrämmande början, färgerna och effekterna är så fina i sig att jag knappt vågar fortsätta. Är aldrig så nöjd som vid det här stadiet, haha. Men friskt vägat, hälften vunnet:

20211124-215744.jpg

Det börjar likna en häst! Här är det också frestande att lämna och efter detta lager är då det oftast totalt skiter sig. Funderade på att bara göra ögat and call it a day men tänkte att jag måste prova, och blir det inte bra får jag göra så nästa gång. Så körde på ändå och slutresultatet blev såhär:

Visa bifogad fil 80122

Skulle slutat bara liiite tidigare men är nöjd med det mesta iallafall! :)
Men wow!
 
Så fint! 😍
Och vad jättekul att få se i fler steg!
Tack så mycket! :heart Jag tycker själv det är kul att få se målningar i steg för steg, så tänkte att andra kanske skulle gilla det med.

Det är också bra för min egen skull när det gäller akvarell, iom att man inte kan gå tillbaka och göra om om något blir fel, på detta sätt kan jag åtminstone titta på föregående bild och se vad jag borde göra annorlunda till nästa gång. :)
 
Tack! :bow:

Är inte så taggad på detta realistiska porträtt-måleri men jag passade på att använda en av min brors döttrar som modell till denna lite mer fria målning

Visa bifogad fil 79696
Gammalt inlägg - men jag måste fråga. Ville du ha den nästan lite creepy-effekt som blir när händerna inte riktigt är barnhänder utan ser mer vuxna ut? Proportionerna med igelkotten får mig att tro att det inte bara är så som jag uppfattar målningen.

Jag tycker att det är roligt att du fortsatt och är friare i ditt måleri.
 
Gammalt inlägg - men jag måste fråga. Ville du ha den nästan lite creepy-effekt som blir när händerna inte riktigt är barnhänder utan ser mer vuxna ut? Proportionerna med igelkotten får mig att tro att det inte bara är så som jag uppfattar målningen.

Jag tycker att det är roligt att du fortsatt och är friare i ditt måleri.

Tack! :bow: Precis så!
 
Jag har varit så jävla sjuk och inte fysiskt pallat måla. Krävs ju en del ork att måla så stort. Iofs har min granne hjälp mig att lyfta dukarna upp och ner på arbetsbänken osv men har gått trögt. Sen blev jag piggare och skulle köra igång igen. Då dök råttor upp i källaren. Alla tavlor fick i panik tas upp i lägenheten. Men nu har ateljen rått-säkrats och allt ska tillbaka ner dit. Min ungdomliga granne ska bära ner allting om en stund.

Nyss hade jag min nästa modell på besök för skiss och lite referensfoton. Jättekul!
Nästa v ska en gallerist komma och kolla också, har dragit på det pga lite smått stelt om man på vägen ner till ateljén får kliva över någon avlivad råtta 😅😅
 
Har dragit igång idag med ett stort nytt projekt. Minns när jag såg modellen på gatan. Jag ryckte liksom till, wow vilket unikt utseende! Hade aldrig sett ngt liknande. Så jag sprang fram med andan i halsen och frågade om hon möjligen ville vara min modell. Hon blev väldigt förvånad men sa ja!

Utmaningen här är ju att inte ”släta ut” (jag skriver inte ”försköna” för jag tycker att hon är oerhört vacker). Att inte heller måla bort det avvikande och det asymmetriska. För det är ju det unika!

Jag har idag lagt ett snabbt lager bas där jag jobbat med större penslar, snabbt och med mycket pigment. Har använt mkt grönt och mustigt rött. Har försökt att inte fastna i pill såhär tidigt i processen. Detaljer kommer senare!

38FFF660-D07A-4277-ACD1-012E5AB82594.jpeg


(Detta är inte hela duken utan bara en del av den)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 586
Senast: MML
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 640
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 704
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 450
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp