Konsttråden!

Den här processen är så frustrerande! Jag har hållt på och hållt på och nött på samma häst, på flera olika papper, har fått helt fantastiska effekter av vattenfärgerna (= blir skräckslagen och vågar inte röra målningen mer fast den inte är klar på något vis), inser att tuschandet är för skarpt och rättar till det men blir ändå aldrig nöjd och kommer tillslut på att det är själva motivet jag inte gillar (!) så jag får vackert ändra alltihop och börja om från början på en helt ny häst.

Mitt tidningspapper och mitt hushållspapper tog slut och det blev klassblött i hela köket. Fick hämta massa handdukar och har nu handukar över allt.

Jag tror att jag egentligen är ett sjöodjur med tanke på hur ofta allt blir dyngsurt i närheten av mig.

Iallafall.. efter mycket om och men, min lilla sjöhäst från början till slut:

20211123-161231.jpg

Den skrämmande början, färgerna och effekterna är så fina i sig att jag knappt vågar fortsätta. Är aldrig så nöjd som vid det här stadiet, haha. Men friskt vägat, hälften vunnet:

20211124-215744.jpg

Det börjar likna en häst! Här är det också frestande att lämna och efter detta lager är då det oftast totalt skiter sig. Funderade på att bara göra ögat and call it a day men tänkte att jag måste prova, och blir det inte bra får jag göra så nästa gång. Så körde på ändå och slutresultatet blev såhär:

Visa bifogad fil 80122

Skulle slutat bara liiite tidigare men är nöjd med det mesta iallafall! :)
skulle så gärna ha en av dina hästmålningar!
 
Jobbigt @Scandi jobbigt @Scandi :D
Du kanske måste bygga ut?
Men.. men.. hjärterum är väl lika med stjärterum? :love: Framsidan och källarvåningen får hanarna, baksidan och övervåningen får flickorna, vinden får bli barnkammare, och sen får jag väl... gå promenader med dem? Hört att råttor uppskattar sånt :rofl:

Du kan hämta dom imorgon! Är hemma hela dagen 😆😆
Vilken syn det överlämnande hade varit, en miljon råttor dirigerade av dig som marcherar in i en lastbil (?) och en tjoande överlycklig Scandi :rofl:

Ååååh, ser fram emot din tråd med alla bobyggen, uppdateringar, närbilder, namn och vackra foton från blommiga buskar mm. :love:

Storgris & co! :up:
Haha, åååh! :love: Jättegrisen, Storgrisen, Råttegrisen, Fingrisen, Busgrisen, Mysgrisen... :rofl: 🤗
 
Jag tyckte jag hade färgbrist... så jag råkade handla mer än bara påfyllning av favoritfärgerna. Paynes Gray och Burnt Sienna försvinner fort, men nya färger är kul! :D

20211203_205638.jpg


Köpte en till akvarellåda med plats för 48 halvkoppar så nu har jag några platser över till och med!

När jag tittar på det här undrar jag dock om det är verkligen är att jag är tvungen att blanda in vitt i oljefärgen som är problemet eller om jag har blivit van vid en väldigt bred palett över lag?!
 
Half Imperial, ett bra format på akvareller :)
Ja, det är en bekväm storlek. Jag gör gärna lite större men över full imperial har jag svårt att spänna upp pappret utan att tejpen går sönder, så den största jag gjort (duvflocken, 122 x185cm ) fick jag dela upp i flera mindre målningar istället. Vill göra något liknande snart igen, kanske med kajor.
 
Ja, det är en bekväm storlek. Jag gör gärna lite större men över full imperial har jag svårt att spänna upp pappret utan att tejpen går sönder, så den största jag gjort (duvflocken, 122 x185cm ) fick jag dela upp i flera mindre målningar istället. Vill göra något liknande snart igen, kanske med kajor.

Åh, i så fall vill jag gärna se så mycket av processen som möjligt! Jag älskar kajor! :love:
 
La grunden på en hatt idag! Funderade fram och tillbaka hur jag rent praktiskt skulle kunna lösa det enklast. Bestämde mig för att göra såhär! Jobbade med händerna och en stor pensel.

CADFB03C-51B4-464F-A27B-6FC8360A08EB.jpeg


Fuckade upp lite här och var men inget som inte går att ordna sen tänker jag.
 
Min pappa önskar sig alltid konst till jul, hade idéer om att måla av någon båt - vilket är långt utanför min komfortzon, kanske en ubåt med kaskeloter runt omkring för att ge mig något jag är bekväm med iallafall.

Fegade ur totalt, mycket på grund av att vatten är SVÅRT. Bestämde mig för att måla av hans favoritfågel istället: kungsfiskare. Och när är den fågeln som mest spektakulär då? Jo, när den bryter vattenytan såklart!:banghead:

Jag har ALDRIG målat vatten på det sättet men iom att jag bangade båtarna så var fegiskontot fullt. Han fyller år 5 dagar efter julafton och därför får det ju dessutom bli ett par... Önska mig lycka till?!

Jag har skissat, spänt, maskerat, målat, gjort om, gjort om, gjort om. Nu vet jag HUR jag vill ha det på ett ungefär och en av tavlorna är redo för att göras klar, den andra får jag göra om IGEN! Hoppas jag hinner klart innan jul!
 
Gallerist frågade mig igår. Hur många tavlor kan du leverera till 1 april?
Jag ba ”15 stycken”

Undrar just nu hur i helvetet jag tänkte :rofl:
Är ju inte direkt frisk som en nötkärna heller 🙃

Spenderat dagen med att casta modeller. Smög precis runt på Coop och glodde på folk.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 201
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 674
Senast: MML
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 791
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 365
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Shettistråden del II
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp